Comença la segona fase d’obres a l’Oficina Delegada de les Cases d'Alcanar

L’actuació té un cost de 159.037 € i es renovaran les fusteries interiors i els paviments

per Aguaita.cat, Les Cases d'Alcanar | 22 de setembre de 2022 a les 19:08 |
L’Oficina Delegada de les Cases d'Alcanar, en obres. | Ajuntament d'Alcanar
A primers de setembre l’Ajuntament d’Alcanar ha començat la segona fase de les obres d’arranjament de l’Oficina Delegada de les Cases, després d’enllestir-ne el pla de seguretat, amb l’objectiu de millorar este important equipament públic i donar-li nous usos.

Està previst que esta segona fase tinga una durada de vuit mesos, durant els quals s’ha de reformar tota la part interior de l’edifici, millorar l’oficina i ordenar totes les plantes. L’actuació té un cost de 159.037,08 € (IVA inclòs) i l’executarà l’empresa Construccions Reverté Ferré, SCP, que ha guanyat el concurs de licitació.


En concret, la planta baixa es dividirà en diferents estances i s’hi renovaran les fusteries interiors i els paviments. A la planta primera es farà una nova distribució, es doblaran les façanes afegint-hi aïllament tèrmic i també es renovaran el fustam interior i els paviments. 

La coberta actual de xapa d’amiant serà eliminada per una empresa especialitzada i es construirà una nova coberta plana invertida no transitable. S’aixecarà un volum d’un metre damunt de la coberta amb dues finestres per tal d’il·luminar i ventilar l’escala, i es farà una cobertura al sostre del bany de la segona planta, on també s'instal·larà una escala retràctil per a permetre l’accés a la coberta per al manteniment. 


“També s’hi col·locaran tots els elements necessaris per a les instal·lacions de les oficines i telecomunicacions. De fet, està previst que la planta baixa albergue un punt de registre on es puguen fer tràmits administratius sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament, i també un punt d’atenció dels regidors i regidores a la ciutadania”, explica la regidora d’Urbanisme, Ivette Fibla. 

Les millores qualitatives que aportarà l'empresa adjudicatària són la millora de les característiques de revestiment de monocapa, el paviment de parquet flotant de la planta baixa, el rètol exterior de l’oficina delegada i la incorporació de cadires.

L’objectiu d'esta actuació, per tant, és arranjar el conjunt de l’equipament i fer-lo més funcional. “D’esta manera millorarem i ampliarem els serveis, ja que volem aproximar, encara més, l’Ajuntament i l’Administració a la gent de les Cases i d’Alcanar Platja”, afegix l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig.

Les actuacions de la primera fase es van fer l’any 2020 i van consistir a substituir tots els tancaments de fusteria antiga de l’exterior per altres de fets amb material de PVC, per a garantir l’aïllament acústic i tèrmic i millorar la imatge de l’edifici. D’altra banda, la porta d’entrada a l’edifici, que estava situada al xamfrà, es va traslladar al carrer Joan Miró per a garantir l’accessibilitat a tothom. 

 

Participació