Movem Roquetes demana més suport a la diversitat i la inclusivitat per combatre l’assetjament escolar

El grup municipal de Movem presenta una moció contra l'assetjament escolar a les portes del Dia Mundial de Sensibilització sobre L'Autisme

Aguaita
22 de març del 2023
Actualitzat a les 14:12h
El portaveu de Movem Roquetes, David Poy, ha donat a conèixer la moció este matí a les portes de la Biblioteca Municipal Mercè Lleixà
El portaveu de Movem Roquetes, David Poy, ha donat a conèixer la moció este matí a les portes de la Biblioteca Municipal Mercè Lleixà | Cedida
A les portes del Dia Mundial de Sensibilització sobre l’Autisme, el proper 02 d’abril, i arran dels fets succeïts recentment a La Ràpita amb l’intent de suïcidi d’un jove amb autisme, el grup municipal Movem presenta al Ple del mes de març de l’Ajuntament de Roquetes una moció per mostrar el rebuig a l’assetjament escolar i donar suport a la diversitat i la inclusivitat.

En esta moció, Movem recull les demandes dels sindicats educatius, que reclamen al Departament d’Educació més mesures per a que els centres educatius puguin garantir un sistema inclusiu, així com també eines efectives per a que puguin gestionar els casos d’assetjament escolar. Tal com afirma el portaveu de MovemRoquetes, DavidPoy, “el Departament d’Educació hauria de dotar de més professionals els centres educatius per poder atendre la diversitat i la inclusivitat cobrint realment les necessitats de cada alumne”.

Movem també es fa seues les reclamacions de les associacions TEA del territori que reclamen al Departament de Salut aplicar efectivament el Pla Integral d’Atenció a l’Autisme per millorar els sistemes de diagnòstic, informació del TEA i acompanyament a les famílies, i assistència personal, sobretot en referència a la vida adulta.

Per últim, i ja en el pla local, es demana a l’Ajuntament eines per millorar la socialització de les persones amb TEA, tal com explica  David Poy, “es pot millorar la senyalització dels espais de la ciutat amb pictogrames, així com també s’ha d’adequar els centres educatius per fer-los més inclusius i es podria programar algun acte festiu sense música i il·luminació potent per a aquest col·lectiu.”