Operació policial a les Terres de l'Ebre: sis detinguts i 500 kg de cocaïna interceptada

La Guàrdia Civil desarticula l'organització criminal, dedicada al tràfic a gran escala

Publicat el 11 d’octubre de 2025 a les 16:20
Actualitzat el 11 d’octubre de 2025 a les 16:21

Agents de la Guàrdia Civil de Tortosa han desarticulat una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna a gran escala. L’operació ha permés intervenir un transport de 510 kg d'esta droga.  Com a resultat de l'operació, s’han detingut sis persones, cinc de les quals han ingressat a la presó provisional.

La investigació es va iniciar el setembre de 2024 després de rebre una informació que apuntava a l'existència d'un grup criminal assentat a les Terres de l’Ebre que adquiria grans quantitats de cocaïna i la distribuïa per Espanya, utilitzant una estructura logística sofisticada.

Per desplaçar-se  empraven vehicles tipus “llançadora” per tal de detectar possibles controls policials, i també furgonetes adaptades amb dobles fons ocults que s’accionaven per sistemes hidràulics.

Detencions en ruta des de Huelva

El passat 30 d'abril de 2025, els investigadors van detectar que l'organització planejava transportar un carregament de cocaïna des de la província de Huelva fins a la de Tarragona. Arran d’això van planejar un dispositiu amb la Unitat Orgànica de la Policia Judicial de Huelva durant el qual van detectar com els investigats adquirien una gran quantitat de droga a Lepe (Huelva).

Quan la transportaven cap a Tarragona, els agents van interceptar-los quan circulaven per la província de Sevilla, i van intervenir 510 kg de cocaïna en dobles fons instal·lats en tres furgonetes. A conseqüència d'això van detenir els tres conductors, que van ingressar a la presó provisional.

Després de l'actuació policial anterior, els investigats van intentar canviar la mecànica delictiva. Van adquirir una embarcació d'esbarjo a la província de Màlaga, amb la qual pretenien introduir haixix a la península. Les inclemències meteorològiques, però, van provocar que l’embarcació s’enfonsés durant un intent de transport de la droga, i els dos pilots van haver de ser rescatats.

El passat 25 de setembre, els agents van dur a terme l'entrada i registre simultani en quatre immobles de les Terres de l’Ebre, on van detenir tres persones més, entre elles el presumpte líder de l'organització, el qual guardava una arma de foc al seu domicili.

Els detinguts en tot el cas, juntament amb la droga, vehicle i efectes aprehesos van estar posats a la disposició de l'Autoritat Judicial competent d'Amposta, que va decretar l'ingrés a la presó de dos de les persones detingudes en darrera instància.

Material intervingut

Durant la recerca policial es van intervenir 510 kg de cocaïna, una arma curta marca Grand Power amb silenciador i 50 cartutxos de 9 mm, una defensa extensible, 4.935 euros en efectiu, telèfons mòbils, un aparell per comptar diners i documents falsificats. Tot el material intervingut, segons els càlculs de la Guàrdia Civil, tindria al mercat espanyol un valor d’uns 15 milions d'euros.