L’Agència Catalana de Notícies ho ha testificat mostrant imatges capturades en dron. Les úniques possibles sobre el terreny, perquè la via ha quedat del tot impracticable després dels aiguats. La carretera TV-3443, coneguda com de la Carrova, resta del tot esmicolada en trams sencers que s’han desplaçat en fragments cap als camps adjacents. Terra enfangada on han fet cap trossos d’asfalt com si fossen peces d’un Scalextric a gran escala sense continuïtat. És una de les afectacions viàries més notables de la xarxa.

- Imatges aèries de la zona de la Carrova.
- ACN (Jordi Borràs)
Antigament unia Tortosa i Amposta, i discorre al marge dret del riu Ebre, paral·lela al canal de la dreta de l’Ebre. La força de l'aigua, especialment a la zona que topa amb el barranc de la Galera, que diumenge baixava desbordat, va trencar el paviment i el va desplaçar desenes de metres. Actualment este vial, que opera com una via de servei, dona accés a un escorxador industrial d'aus i a finques i horts. A l’altra banda d’esta via i del canal de la dreta circula la C-12, que també es troba tallada, amb muntanyes de canyes i deixalles que s’acumulen en el tram més crític, i senyals i tanques caigudes per tot arreu.

- Trams d`asfalt sobre els camps, amb el riu Ebre al fons.
- ACN (Jordi Borràs)
Màquines retroexcavadores i netejadores, camions i operaris treballen en les dues carreteres a cada costat del canal per reobrir-les al més aviat possible. I és que la C-12 és un dels eixos viaris de comunicació més importants del territori, i amb tot, la situació no és nova ni molt menys. L'octubre de 2018 la barrancada va arribar a arrancar el paviment. Per solucionar-ho, el Departament de Territori va invertir 200.000 euros per reconstruir el vial i l'escullera de protecció i instal·lant un calaix més gran amb una major capacitat de desguàs. El problema de base, però, persisteix. I és que entre les dos carreteres que passen per sobre del tram final del barranc, pocs metres abans de desembocar a l'Ebre, transcorre el viaducte del canal de la Dreta de l'Ebre. Una infraestructura que amb la brossa que baixa amb les barrancades col·lapsa fàcilment, creant una presa i inundant les dos vies.

- El canal de la dreta, flanquejat per les dos carreteres.
- ACN (Jordi Borràs)
El pont d’entrada a la Ràpita s’haurà de tombar i reconstruir
Els aiguats i la riada de diumenge obligaran a tirar a terra i tornar a construir el pont de l'entrada principal de la Ràpita. Tècnics i Bombers han analitzat este dimarts la infraestructura i han determinat que els danys que la força de l'aigua ha provocat al pont del carrer Sant Josep que creua el barranc del Solito no fan viable que seguisca tal com està ara. Així ho ha assegurat este dimarts en declaracions a l'ACN l'alcalde del municipi, Xavier Reverté, després de la reunió que han mantingut alcaldes del Montsià amb els responsables de Bombers. “S'haurà de refer, s'haurà de tirar a terra i tornar-lo a construir”, ha comentat el batlle que ha admès que fa molta impressió veure l’estat de devastació en què ha quedat a causa de la potencia amb què baixava l’aigua.
Reverté ha expressat la seua preocupació per l’estat en què es troba un altre pont que està ubicat més amunt, al mateix barranc del Solito: “Tampoc està en condicions”, ha assegurat. Amb tot, ha dit que encara caldrà esperar que els tècnics facin les inspeccions i els informes pertinents. Pel que fa a les obres de reconstrucció, l’alcalde no s’ha atrevit a donar terminis: “Sabem que tot va lent, però no m’atreveixo a dir-te una data. Suposo que s'hauran de fer projectes i analitzar tot plegat”, ha apuntat. Mentrestant, el trànsit es desviarà per la Nacional i per camins alternatius, alguns dels quals també han quedat molt afectats, com el que passa pel polígon i surt a prop del cementiri.