Avancen els treballs previs per a la futura carretera de la Ràpita a Poblenou del Delta

Representants de la Diputació de Tarragona i els alcaldes implicats s’han reunit per compartir els avenços del projecte

Reunió per posar en comú com avança el projecte de la futura carretera T-2021 de Poble Nou del Delta a La Ràpita
Reunió per posar en comú com avança el projecte de la futura carretera T-2021 de Poble Nou del Delta a La Ràpita | Cedida
Aguaita
06 de març del 2023
Actualitzat a les 11:51h
La futura carreteraT-2021 de laRàpita a PoblenoudelDelta està una mica més a prop. La DiputaciódeTarragona ha presentat recentment a l’oficina de Medi Ambient de la Generalitat a les Terres de l’Ebre el document ambiental juntament amb el projecte tècnic per iniciar el tràmit d’avaluació ambiental simplificada, un tràmit previ imprescindible per a procedir a l’aprovació del projecte.

La presidenta de la Diputació de Tarragona, NoemíLlauradó, i el diputat delegat del Servei d’Atenció al Territori, MiquelSubirats, s’han reunit este dijous amb els alcaldesd’Amposta i laRàpita, AdamTomàs, i JosepCaparrós, respectivament, i amb el regidor de PoblenoudelDelta i NuclisAïllats de l’Ajuntamentampostí, AgustíTirado. La trobada ha servit per compartir els avenços del projecte de condicionament d'estes vies municipals, que passaran a formar part de la xarxa viària de la Diputació un cop comencen les obres.

Amb una inversió d’11M€, les obres comportaran l’eixamplament de la via en 9,8 km (amb 6 metres de calçada, a més dels corresponents vorals), la construcció de dues rotondes (a la intersecció amb la carretera TV-3408 i al nucli de Poblenou del Delta) i la millora de diferents interseccions al llarg del traçat. Així mateix, el projecte inclou un itinerari segur per a vianants i ciclistes, de 2,72 km, que permetrà ampliar l’itinerari turístic de la Via Verda per aquesta zona deltaica. A la resta del camí que continua, des del Poblenou fins a les Salines, (3,6 km) s’hi faran les actuacions necessàries per garantir la seguretat viària previstes al Pla Zonal de reforç de ferm i senyalització vertical i horitzontal tot garantint una amplada mínim de 5 metres. El projecte l’ha redactat el Servei d’Assistència al Territori - Carreteres de la Diputació de Tarragona.