Augmenten les visites als espais històrics de la batalla de l'Ebre

En el primer semestre d'enguany gairebé 6.000 persones han passat pels centres d'interpretació del COMEBE, un 24 % més que en el mateix període de l'any passat

Sílvia Berbís
08 de setembre del 2014
Exposició permanent al centre '115 dies' de Corbera d'Ebre
Exposició permanent al centre '115 dies' de Corbera d'Ebre | Sílvia Berbís
Exposició permanent al centre '115 dies' de Corbera d'Ebre Foto: Sílvia Berbís

Els espais històrics de la batalla de l’Ebre aixequen un interès a l’alça entre els turistes. Així ho denoten les xifres de visitants als centres d’interpretació distribuïts per cinc poblacions de la Terra Alta, especialment el 115 Dies de Corbera d’Ebre. Les dades existents fins ara i les previsions de l’any del Concorci Memorial de la Batalla de l’Ebre (COMEBE) reflectixen que enguany, entorn a 10.000 persones visitaran els centres. De moment, fins al juny, inclòs, han sigut 5.969 els visitants, una xifra que s'ha incrementat en 1.161 persones respecte al de l'any anterior, un 24 % més. A este volum de turistes li cal sumar els que acudixen als espais històrics a cel obert, bé per lliure o bé atrets per rutes o activitats organitzades per entitats com El Riu, Cota 402 i Poble Vell. “Amb les xifres del primer semestre i les dades provisionals d’estiu, que encara no estan tancades, detectem un increment de visitants, de manera que veiem que este projecte es consolida com un actiu de turisme cultural i de memòria únic a Catalunya”, afirma Rosa Peig, directora territorial de Governació a les Terres de l’Ebre.

Detall de l'ossera de les Camposines. Foto: S.Berbís

A més a més, enguany són ja dos les empreses privades que operen a la zona, entorn als espais senyalitzats i museïtzats pel COMEBE, i oferixen visites guiades. A Rutes Borrell de la Fatarella si li ha sumat enguany Terra Enllà, que fan visites a petits grups i ha rebut ja uns 200 turistes en una desena de caps de setmana durant el seu primer estiu de vida.

Amb tot, hi ha un llarg camí per recórrer encara, tenint en compte dades com que al 2013 un 85 % dels visitants procedien de la resta de Catalunya, mentre que només un 8 % ho feien de l’Estat espanyol -i un 7 %, d’altre països. “Això evidencia la necessitat d’obrir estratègies de promoció dirigides al mercat espanyol”, tal com ha apuntat Juan Antonio Duro, director de la càtedra d’Economia Local i Regional de la Universitat Rovira i Virgili.