Aguaita.cat s'integra a l'estructura empresarial de Nació

El grup editor de Nació, Diari de Sabadell o Diari de Terrassa, és un dels principals grups periodístics de l'ecosistema mediàtic català, amb 23 capçaleres i edicions locals distribuïdes per tot el país

Capçalera digital del diari Aguaita.cat
Capçalera digital del diari Aguaita.cat | Aguaita.cat
Redacció
10 de gener del 2023
Aguaita.cat ha encetat l’any 2023 tancant un acord de compra amb Grup Edicions de Premsa Local, el grup editor de Nació, Diari de Sabadell o Diari de Terrassa, que permet integrar este diari referent a les Terres de l’Ebre a l’estructura empresarial de Nació. L’operació, des del punt de vista territorial, ha estat concebuda per  reforçar el pes informatiu del territori en l’àmbit nacional i a la vegada per donar més solidesa empresarial al mitjà, sempre mantenint la seua autonomia editorial.

Grup Edicions de Premsa Local va ser fundada l'any 2021 arrel de l'adquisició del Grup Nació Digital per part del grup editor vallesà, un dels principals grups periodístics de l'ecosistema mediàtic català, amb 23 capçaleres i edicions locals distribuïdes per tot el país, 3 milions d'usuaris únics mensuals i més de 2 milions de seguidors a xarxes socials. Actualment, el Grup compta amb un equip de més de 80 professionals, entre els quals més de 60 periodistes.

Fundat per les periodistes Sofia Cabanes i Sílvia Berbís ara fa deu anys, Aguaita.cat és el digital de referència a les Terres de l'Ebre i ha aconseguit formar comunitat i una audiència sòlida als voltants dels 70.000 usuaris únics mensuals de mitjana (més de 3.000 diaris). De fet, Aguaita.cat ja estava sota el paraigües tecnològic i el servidor de Nació i mantindrà l'equip editorial format per Sílvia Berbís, que en serà la responsable, i per Sílvia Altadill. La part administrativa i comercial, per la seua banda, queda integrada a l'estructura del grup i es gestiona des de Nació.

La redacció d'Aguaita.cat tindrà accés als recursos del grup, tant editorials com tecnològics. Segons Berbís, "este moviment permetrà a Aguaita.cat reforçar el seu posicionament local, ben arrelat a les Terres de l'Ebre, i a la vegada aprofitar l'estructura i la innovació d'un grup més gran". En este sentit, l'equip digital del grup està treballant pel llançament de nous productes pels usuaris d'Aguaita.cat, com un nou newsletter, entre d'altres.

L'operació ha coincidit amb què la fins ara codirectora, Sofia Cabanes, que actualment es troba exercint de corresponsal de Catalunya Ràdio a la Vall d’Aran, s'ha desvinculat del projecte. “Tanco la que ha estat, segurament, l’etapa amb més aprenentatges professionals de la meua vida. Sé que l’aguaita.cat queda en les millors mans per continuar sent líder en la informació diària en format digital al territori”.

El grup editor de Nació, Diari de Sabadell o Diari de Terrassa, per la seua banda, continua així amb la seva aposta per la premsa local i de proximitat adquirint este mitjà de referència a l’Ebre i també el digital TarragonaDigital.com, enfocat a les comarques del Camp de Tarragona. Amb estes dues incorporacions el grup reforça la seva presència al sud del Principat, on ja comptava amb l'edició local de Nació, i ja suma 24 edicions i mitjans locals a tot el territori.

Tot i que ambdues operacions han avançat en paral·lel, els dos mitjans són independents i seguiran operant de manera autònoma entre si, integrats a la plataforma tecnològica del grup i amb una estructura administrativa i de negoci comuna. Entre els dos digitals s'incorporen al Grup nou professionals, vuit d'ells periodistes.

El Conseller delegat del Grup i nou editor d'ambdos digitals, el periodista Marc Basté, explica que "és una doble incorporació de la que estic molt convençut: reforça la nostra posició a les comarques tarragonines i ebrenques, i suposa un pas també des del punt de vista empresarial cap a una organització de les edicions locals amb més lògica de negoci".

Tarragonadigital.com

Pel que fa a TarragonaDigital.com, va passar a mans del Grup el passat 3 de gener, quan va concloure un procés de valoració que havia començat uns mesos abans. Amb aquesta operació, la capçalera, que va començar com Delcamp.cat i que ja va estar una època operant en una plataforma comuna amb Nació, recupera la visió periodística que la va portar a ser líder i referent en l'ecosistema digital tarragoní.

Tarragona Digital és un dels mitjans líders a les comarques del Camp de Tarragona, on compta amb més de 380.000 seguidors a xarxes socials, i l'any 2022 va tenir 265.000 usuaris únics mensuals de mitjana. Cobreix l'actualitat diària de Tarragona i Reus, així com de la resta de poblacions del Tarragonès i Baix Camp, i també del Baix Penedès, Alt Camp, Conca de Barberà, Baix Gaià i Priorat.

La seva redacció, liderada per la Laia Solanellas i formada per ella mateixa, i pel Jordi Olària, l’Antonio Ramos, l’Albert Oliva, el Joan Alfons López i el Marc Guitart, s'integrarà a l'estructura de capçaleres locals del Grup, sota la plataforma editorial comuna, tot i que treballarà de forma autònoma. 

Nova responsable comercial

Entre les noves incorporacions que es deriven la integració de les dos capçaleres s'hi afegeix Noemí Gay, fins al moment responsable de negoci de Tarragona Digital, que suposarà un reforç molt important en l’estructura comercial del grup.

Professional de la publicitat amb una llarga trajectòria en els mitjans digitals, Noemí Gay es farà càrrec de la gestió comercial de les capçaleres del grup a l'àrea de Tarragona i Terres de l'Ebre, incloent Aguaita.cat i Tarragonadigital.com, a més de les edicions locals de Nació i dels clients locals de l'edició nacional.