Jordi Jordan pacta amb el Govern català la recuperació del tren Avant entre Tortosa i Barcelona

El diputat ebrenc, aprofitant la negociació de pressupostos de Catalunya, introduïx este acord per millorar la connexió ferroviària entre el territori i Barcelona

Un tren Avant a l'estació de L'Aldea
Un tren Avant a l'estació de L'Aldea | Arxiu
Aguaita
05 de desembre del 2022
Actualitzat a les 11:04h
Les reunions entre els Comuns i el GoverndeCatalunya per aprovar els pressupostos de la Generalitat de 2023 continuen avançant; aquesta setmana s’ha produït una altra trobada on s’han tractat els temes relacionats amb la mobilitat. És en este espai de negociació on s’haacordat el retorn del trenAvant entre Tortosa i Barcelona, una proposta molt reivindicada pels agents econòmics i socials del territori com TrensDignes, laCambradeComerç o DiàsporaEbrenca
 
En este sentit, JordiJordan, ha remarcat “tot i que estem lluny d’aconseguir un acord global dels pressupostos celebrem que hem avançat en matèria de mobilitat i hem acordat la recuperació d’este tren, el qual ha d’assumir el Govern de l’Estat –que ens consta que està totalment disposat- si la Generalitat també destina la seua part de recursos econòmics, els quals ara hem aconseguit que es materialitzen en aquest acord a nivell català”. Així doncs, cal recordar que fa tres anys quan aquest tren es va posar en servei per primera vegada tenia un cost de 2,5 milions d’euros anuals a partir de l’aliança entre ADIF i la Generalitat. 
 
Quan a altres temes de mobilitat, Jordi Jordan també vol destacar un acord per iniciar a dissenyar un serveid’altavelocitatcatalana, tal i com han proposat també diversos agents socials i econòmics del país. Esta alta velocitat catalana, serviria per a connectar internament el país, aprofitant les infraestructures existents però amb trens propis de Catalunya, els quals comptarien amb les línies Lleida-Figueres i Tortosa-Tarragona, entre d’altres. Així doncs, l’acord preveu un primer estudi de 200.000 euros per començar a avançar en aquesta línia “ja que la transició energètica i la mitigació del canvi climàtic s’ha de produir també amb una nova mobilitat on el transport públic i els trens siguin protagonistes, connectant tot el país d’una manera eficient i ràpida” ha remarcat el diputat Jordan. 
 
En este sentit, Jordi Jordan ha recordat que l’any passat ja va aconseguir en l’acord de pressupostos de 2022 la realització d’un primer estudi per al tren-tramviadel’Ebre, que connectaria Alcanar-La Ràpita-Amposta-L’Aldea- Campredó- Polígons Catalunya Sud-Baix Ebre-Tortosa i Roquetes, el qual fa pocs dies s’ha licitat. Un projecte que “també és una altra oportunitat de futur que hem d’aprofitar en els propers anys en un moment en que el govern català està projectant nous tramvies arreu del país” en paraules del mateix diputat.