1 de 10
el temps

Canvi de temps: més fred, pluja i vent a partir de divendres

Els valors màxims seran 10 graus inferiors a bona part del país respecte del dijous; el vent també serà protagonista a les Terres de l'Ebre

Plantes glassades | Martí Albesa
per Aguaita.cat, Terres de l'Ebre, Catalunya | 17 de novembre de 2022 a les 10:55 |
Canvi "brusc" de temps a partir d'este divendres. Això és el que anuncia la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), que preveu una baixada important de les temperatures, a la qual se li poden sumar plujes a bona part del territori en els pròxims dies, nevades especialment a la vessant nord del Pirineu i fort vent als dos extrems del país, a l'Empordà i a les Terres de l'Ebre.

La sensació de fred es farà evident amb una caiguda dels valors màxims de temperatura, que del dijous al divendres baixaran aproximadament uns 10 graus a bona part de Catalunya. Així doncs, durant el divendres es preveu unes temperatures màximes d'entre 15 i 18 graus al litoral i lleugerament inferiors a la Catalunya Central i a les Terres de l'Ebre. Al Pirineu i el Prepirineu la baixada serà més important, i fins i tot les màximes poden no superar els dos dígits.

 
Precisament en aquestes zones, la cota de neu començarà en 1.600 metres, però anirà descendint durant el divendres i a la nit pot quedar-se en els 1.200 metres. Pel que fa al vent, destaquen, tal com marca la previsió del Meteocat, fortes ratxes a l'Empordà. Tot plegat portarà una inestabilitat que trenca la tranquil·litat de les últimes setmanes i que havia deixat, per exemple, l'octubre més càlid a Barcelona des que es tenen dades.


Altres notícies que et poden interessar

 

 

 

 

Participació