Arriba al festival de Sitges una pel·lícula rodada a Corbera d'Ebre sobre el mite de la xiqueta de la comunió

Víctor García signa el guió del film juntament a Guillem Clua i Alberto Marini

El director, Víctor Garcia, i el coguionista, Guillem Clua, al festival de cinema de Sitges.
El director, Víctor Garcia, i el coguionista, Guillem Clua, al festival de cinema de Sitges. | ACN
Redacció
14 d'octubre del 2022
Actualitzat a les 16:44h
El cineasta Víctor García porta al Festival de Sitges una pel·lícula de terror al voltant de la llegenda d’una nena vestida de comunió, que s’apareix a la gent un temps després de la seua mort o desaparició. El director ha dit que els va arribar la proposta de desenvolupar “el mite de la nena de la comunió”, que com a icona els va semblar “molt interessant”, i per fer-ho van “intentar generar una història que tingués una mitologia pròpia”. Guillem Clua coescriu el guió de La niña de la comunión rodada a Corbera d’Ebre i ambientada a finals dels 80. El llargmetratge, que forma part de la secció oficial fora de competició, té producció catalana amb Ikiru Films.

"La niña de la comunión" se situa a finals dels anys 80. La Sara, després de traslladar-se a viure a un petit poble de la demarcació de Tarragona, intenta encaixar amb els adolescents que hi viuen. Una nit surten a una discoteca i de tornada es troben a una nena amb una nina a la mà vestida de primera comunió. A partir d’aquí comença el malson.

Víctor García signa el guió del film juntament a Guillem Clua i Alberto Marini. Clua ha dit que quan va arribar la proposta de La niña de la comunión era un repte escriure una cinta de gènere. “Em va seduir la possibilitat de construir una mitologia pròpia i molt local, que havíem de construir des de zero”. El guionista ha indicat que volien explicar una cosa que es pogués reconèixer, espanyola i local” i que el públic s’hi pogués identificar. “No volíem que fos una cosa ianqui, sinó espanyola”.

El cineasta ha fet referència a l’univers de James Wan i pel·lícules com Expediente Warren o Annabelle. García ha reconegut que els films de Wan són un referent per a ella, però ha manifestat que quan va començar el rodatge de la pel·lícula va intentar allunyar-se al maxim d’aquests referents per fer una cosa diferent.

Ikiru Films

Edmon Roch, d’Ikiru Films i productor de la pel·lícula, espera que siga la primera de moltes i ha afirmat que el públic mana i que és evident que amb la creació de la mitologia hi ha una intenció d’una possibilitat d’una llarga vida.

“Quan la vam fer teníem la intenció de dixar-la oberta perquè creiem que hi havia més coses per explorar i semblava que hi havia un univers interessant de desenvolupar”, ha afegit el director de la cinta.

Corbera d’Ebre

El poble de la pel·lícula és Corbrera d’Ebre, on van rodar tots els exteriors. El director ha indicat que l’objectiu del director d’art del llargmetratge era trobar un lloc amb "les peces que el guió demanava" com una església i que després no s’hagués d’alterar molt en postproducció. “Era la localització perfecta”.

El director de Return to House on Haunted Hill o Hellraiser: Revelations ha declarat que tenia moltes ganes de rodar un film a casa després d’estar tant temps a fora. “L’experiència és la mateixa però estic més content de estrenar una pel·lícula aquí, amb un equip amb qui he pogut jugar a una cosa tan divertida com preparar La niña de la comunión.