Jabil construirà una nova planta de manufactura i embalatge de productes de consum a l'Aldea

La fàbrica suposa una inversió de 4 MEUR i crearà fins a un centenar de llocs de treball

per Redacció, L'Aldea | 17 de gener de 2022 a les 16:34 |
Bus aturat a la parada del polígon Catalunya Sud, davant de la façana del centre tecnològic de Jabil, a l'Aldea. | ACN
Jabil, la multinacional nord-americana de serveis de fabricació, construirà una planta de manufactura i embalatge de productes de consum a l'Aldea (Baix Ebre), al polígon Catalunya Sud. La inversió prevista és de 4 MEUR i crearà, d'entrada, 50 llocs de treball, que es poden doblar. La fàbrica estarà en marxa al tercer trimestre d'enguany, juntament amb la planta d'ampolles de paper que el grup ja va anunciar l'any passat, una fàbrica amb una inversió de 12 MEUR i una vuitantena de treballadors. Jabil té la seu europea de l'empresa a Tortosa i un centre tecnològic a l'Aldea des del 2017. Després de l'arribada de Florette, Kronospan i l'expansió de Jabil, l'Ajuntament de l'Aldea estudia construir una estació intermodal de busos al polígon.

El consistori ha concedit la llicència d'obres per a la nova planta de manufactura i embalatge de productes de consum de Jabil, que tindrà 4.500 metres quadrats, amb una inversió de 4 milions d'euros. Es crearan 50 llocs de treball en una primera fase que poden arribar a ser un centenar. Es posarà en marxa al tercer trimestre d'enguany, juntament amb la planta d'ampolles de paper que la multinacional va anunciar l'any passat i on invertirà 12 MEUR i tindrà uns 80 treballadors. L'empresa està adquirint maquinària abans de demanar la llicència d'obres.


Jabil, líder mundial en serveis de fabricació, té més de 100 plantes en una trentena de països i 260.000 treballadors

La nova implantació industrial de Jabil al polígon Catalunya Sud referma, segons l'alcalde de l'Aldea, Xavier Royo, "l'atractiu industrial" del sector i del municipi, sobretot per la seua situació geogràfica estratègica i de mobilitat, a tocar de les principals vies de comunicació del territori. Royo ha assegurat que l'Aldea i el polígon Catalunya Sud "estan de moda". En este sentit, l'alcalde ha destacat que l'Aldea és conscient que la feina per atreure noves implantacions industrials beneficia directament la població, perquè és qui oferix els serveis als treballadors del polígon, però que també és un impuls per a les Terres de l'Ebre.


Estació de busos i més sòl industrial

Després de l'arribada de Florette o Kronospan al Catalunya sud, i amb l'expansió de Jabil, amb dos plantes més, l'Ajuntament de l'Aldea estudia fer una estació de busos. El terreny a l'entrada del polígon i de l'autopista AP-7, on s'aturen ara els busos de llarg recorregut, és propietat municipal i el consistori es planteja treure a licitació la construcció d'una estació intermondal amb parada per a freqüències de proximitat. "La gent estarà més ben servida i amb més bones condicions i permetria incrementar les línies pensant amb els treballadors dels pobles veïns. L'augment de treballadors serà tant que ho estem treballant", ha explicat Royo.

L'Ajuntament de l'Aldea també estudia ampliar la catalogació de sòl urbanitzable industrial a altres indrets fora del polígon Catalunya Sud, i ja treballa amb Urbanisme per desenvolupar per parcel·les el sòl industrial disponible al nord del terme municipal. Al polígon Estació Mercaderies de l'Aldea s'estan venent pràcticament les últimes naus per a petites i mitjanes empreses.

La demanda i interès per ubicar indústries a l'Aldea no para de créixer. "Està en una fase inicial, però copsem l'atracció de les Terres de l'Ebre i concretament del nus del municipi de l'Aldea", ha dit l'alcalde. "Estem vivint un moment dolç, molt important i que suposarà un abans i un després", ha afegit.

A més de Florette, Kornospan o Jabil, a l'Aldea també s'ha consolidat l'empresa paperera DAPSA que va ampliar les seues instal·lacions a tocar d'Amposta. Amb requalificació de la nau de l'Antic Colonial, a més a més, s'ha aconseguit retenir una empresa d'envasatges de fusta que es plantejava marxar a Girona. L'operació permetrà que la companyia duplique el nombre de treballadors actuals, una quinzena. Royo descarta que l'ampliació del polígon Catalunya Sud mentre encara quedi sòl industrial per desenvolupar.

 

Participació