Adapten la seguretat i senyalització del tram entre l'Ametlla de Mar i Camp de Tarragona per canviar l'ample de via

Adif Alta Velocidad invertirà 17,87 MEUR en les actuacions, que s'allargaran durant un any

Estació de tren de l'Ametlla de Mar.
Estació de tren de l'Ametlla de Mar. | Cedida
Redacció
27 de setembre del 2021
Actualitzat a les 16:55h
Adif Alta Velocidad ha licitat per 17,81 milions d'euros les obres d'adequar les instal·lacions de seguretat i senyalització del tram entre l'Ametlla de Mar i l'estació de Camp de Tarragona per a permetre el canvi d'ample de via en este tram del corredor mediterrani. Les obres, que tenen un termini d'execució d'un any, suposaran la reinstal·lació d'elements situats sobre la via per efectuar el canvi d'ample de tram. Entre estos elements hi ha les balises del sistema ERTMS, comptadors d'eixos, balises del sistema ASFA analògic, que seran substituïdes per equipament digital, així com sistemes auxiliars de detecció.

També es modificaran els enclavaments entre l'Ametlla de Mar i el canviador de la Boella, atesa la instal·lació de desviaments i accionaments amb més motors, adequant els programes d'explotació als esquemes funcionals de les estacions, així com el Control de Tràfic Centralitzat (CTC). Paral·lelament, s'efectuaran els treballs d'obra civil complementaris a les estacions per a l'estesa de noves xarxes de cablejat. També s'instal·laran eurobalises ERTMS associades a les senyals definides al nou programa d'explotació i es reubicaran aquestes en les zones de transició de sistemes de protecció del tren i ampliació de la cobertura de la xarxa de comunicacions GSM-R.

Finalment, està previst dur a terme les proves, validacions i verificacions funcionals de les instal·lacions del projecte, segons els protocols de posada en servei d'Adif i Adif Alta Velocidad, basats en els requisits reglamentaris que especifiquen els mètodes comuns de seguretat vigents.