El
coordinador de Movem Terres de l’Ebre i
diputat al Parlament,
Jordi Jordan, portarà una
proposta de resolució al Parlament per demanar una
millora del servei ferroviari a les Terres de l’Ebre, en del marc del debat de política territorial de la Cambra catalana, recollint així les demandes històriques del territori pel que fa a mobilitat i "fent seues les reivindicacions de la Plataforma Trens Dignes", apunta Movem en un comunicat.
Entre les seues demandes, destaca la
recuperació del tren d’alta velocitat Avant amb bonificacions. Este servei es va iniciar al febrer de 2020 connectant Terres de l’Ebre amb Barcelona en una hora i mitja. Eren trens
semidirectes que només paraven a les principals estacions i l'aturada de l’
AVE del Camp de Tarragona, afavorint de retruc la comunicació amb
Saragossa, Madrid i França. Considerat insuficient per la ciutadania, però anunciat com un primer pas de cara a la millora de les connexions per part de la Generalitat, va ser retallat amb només un mes de servei, sent suprimit en caps de setmana i eliminat totalment amb la pandèmia de manera que mai s’ha recuperat.
A més de recuperar estos trens ràpids, la formació progressista demana
bonificacions per a tots els trens de
llarg recorregut que s’aturen a
l’Aldea i van cap a Barcelona, com ja es fa en estacions com
Tarragona, Lleida i Girona, facilitant l’accés a la ciutadania a este tipus de trens. En este sentit Jordan afirma “no pot ser que els pocs trens de llarg recorregut que paren a l’Aldea no es bonifiquen com es fa a altres estacions, i per contra, s’acaben eliminant precisament pel poc ús”.
Movem Terres de l’Ebre també ha fet referència a una enquesta que va fer la Generalitat a més de 9.000 usuaris del territori sobre mobilitat al febrer de 2020 i que havia de servir per tirar endavant un
Pla de Mobilitat de les Terres de l’Ebre. La formació progressista ha anunciat que demanarà que se’n facen públics el resultats i que sobretot es redacte este pla, que hauria de posar els bases d’una mobilitat sostenible. “Recordem que el pla anterior es va fer i no es va aplicar mai, esperem que este es face i s’aplique d’una vegada per totes, ajudant a planificar la connectivitat i la mobilitat de les Terres de l’Ebre entre administracions, Renfe i ciutadania”, reitera Jordan.
Finalment la proposta de resolució demana transparència pel que fa a la
taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre, sol·licitant que es facen públiques les seues actes i reunions. “Volem saber que s’està parlant i que s’està decidint, ja que és d’interès de la ciutadania i no es pot treballar a les seues esquenes. Ja no hi ha més excuses per a que el Govern es pose a treballar per un transport de qualitat i sostenible també per a Terres de l’Ebre”, conclou Jordan.