El voluntariat social durant el confinament va prestar 179 serveis a la Ràpita

El servei va anar dirigit als col·lectius més vulnerables

1200_1611049276cuidador_gen21_1
1200_1611049276cuidador_gen21_1 | Sabine van Erp (Pixabay)
Aguaita.cat
03 de març del 2021
Actualitzat a les 11:46h
El voluntariat de suport a persones vulnerables durant el confinament va prestar 179 serveis per ajudar als col·lectius de risc i a les persones confinades de la Ràpita.

A causa de la situació d’emergència sanitària i les mesures acordades per contenir la propagació del virus, va ser necessari organitzar i implementar dispositius per ajudar a les persones amb risc i als col·lectius vulnerables, les quals van sofrir molt arran de les conseqüències derivades de les mesures adoptades.

La regidora de Polítiques Socials i Igualtat, Oona Tomàs, destaca que “la solidaritat de la ciutadania va ser un factor clau per engegar el servei”. Les taques que duien a terme eren, principalment, la compra d’aliments i medicaments. A banda d'estos serveis bàsics, Tomàs explica que “al telèfon que es va habilitar durant els mesos de març a maig, va rebre nombroses peticions d’atenció i informació de gent que volia saber com contactar amb Salut o amb l’oficina d’ocupació, que necessitava suport emocional o que requeria informació de prestacions, entre altres”.

Pel que fa als serveis a persones amb diversitat funcional, durant el 2020, el Servei Bàsic d’Atenció Social de la Ràpita ha gestionat 72 targetes d’aparcament a persones amb mobilitat reduïda, ha prestat atenció social a les persones amb discapacitats i ha tramitat ajuts del programa per l’adaptació o l’accessibilitat d’habitatges. A més, s’han tramitat un total de 120 PIA (Programes Individuals d’Atenció) per promoure l’autonomia personal i l’atenció a les persones en situació de dependència. En el mateix àmbit, els Serveis Socials i Creu Roja van impulsar, a finals d’any, el Monogràfic de comunicació i suport emocional, adreçat a persones cuidadores que es fan càrrec de persones en situació de dependència. 

D’altra banda, un total de 35 persones han sol·licitat el Servei d’Ajuda a Domicili que es presta des del Consell Comarcal del Montsià, però s’accedeix a través dels Serveis Socials del municipi. El SAD és un servei que es presta al domicili i per tant, repercuteix a tots els membres de la unitat familiar. De les 35 persones sol·licitants, 26 són d’atenció a la vellesa, 8 a persones adultes i 1 a la infància. Hi ha 4 de les sol·licituds que s’han fet a conseqüència dels efectes produïts per la Covid-19.

Tot i les poques activitats que s’han pogut dur a terme de forma presencial per a la gent gran durant este any de pandèmia, els Serveis Socials van adaptar els tallers de memòria i estimulació cognitiva a la situació. Els tallers es van suspendre el mes de març de 2020, després d’un mes del seu inici, i la seua activitat es va reprendre vuit mesos després amb la prestació d’un dossier a les 60 persones inscrites.