La prova es va fer al Canadà i ja s'ha expandit a Austràlia, Irlanda, Itàlia, el Japó, Nova Zelanda i el Brasil. A través d'un comunicat, la directora de Facebook a Austràlia i Nova Zelanda, Mia Garlik ha explicat que l'objectiu és que Instagram siga un lloc d'expressió personal la gent "se senti còmoda". "Esperem que la decisió tregui pressió sobre els likes que es rebran i la gens es concentri en compartir les coses que vol", ha dit Garlik.
We’re currently running a test that hides the total number of likes and video views for some people in the following countries:
— Instagram (@instagram) July 17, 2019
✅ Australia
✅ Brazil
✅ Canada
✅ Ireland
✅ Italy
✅ Japan
✅ New Zealand pic.twitter.com/2OdzpIUBka
L'objectiu és que els usuaris "se sentin menys jutjats" i tot plegat no afecte negativament la seua autoestima, però també existix el temor que les noves generacions, saturades de tantes xarxes socials, les abandonen gradualment. Ara per ara, la prova té seguidors i detractors.