Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener

Noves tarifes a preus reduïts a partir de l'any que ve per a la mobilitat interna i cap a Tarragona

  • Taula de Mobilitat presidida per Manel Nadal. -
Publicat el 25 de juny de 2025 a les 18:50
Actualitzat el 25 de juny de 2025 a les 18:52

Els usuaris de transport públic a les Terres de l'Ebre van augmentar significativament el 2024 en relació amb l'any anterior. Segons dades facilitades este dimecres pel secretari de Mobilitat, Manel Nadal, els nombre de passatgers que s'han mogut per dins les comarques ebrenques s'han incrementat un 24%, mentre que els usuaris que han viatjat entre les Terres de l'Ebre i Tarragona han estat un 40% més. Amb tot, l'augment ha estat pels trajectes per carretera, ja que els que s'han fet en tren han disminuït al voltant d'un 2%.

Nadal ha presidit la Taula de Mobilitat, que ha aprovat la integració tarifària de les Terres de l'Ebre a l'ATM del Camp de Tarragona a partir del 2026, fet que suposarà una reducció del preu dels viatges. "La mobilitat interna estarà bonificada, però també ho estarà la que vaja cap a Tarragona", ha dit Nadal, que ha confirmat l'anunci que va fer el 12 de febrer al Parlament la consellera de Territori, Sílvia Paneque.

Les noves tarifes entraran en vigor a inicis de l'any que ve, aproximadament "per Reis", ha concretat el secretari. Així, "la gran millora de preus" es produirà amb els abonaments per als trajectes cap a Tarragona.

En este sentit, la T-Jove es preveu que siga "la més beneficiosa", però a les Terres de l'Ebre també hi haurà "tota la gamma de títols" que s'ofereixen en altres punts del país. Estps bitllets bonificats serviran tant per als busos com per als trens regionals. "No per l'Avant, que ja té una bonificació del 50% i que seguirà vigent", ha concretat Nadal.

Amb tot, el secretari ha descartat per ara constituir una ATM pròpia a les Terres de l'Ebre. "L'important és que els ciutadans puguen gaudir de transport públic suficient, eficient i a un preu competitiu. L'ATM -de les Terres de l'Ebre- seria una estructura administrativa que ens sembla que no és imprescindible", ha manifestat.

Tot i això, ha especificat que la planificació de la mobilitat a les comarques ebrenques la farà el Consell de la Mobilitat.

Finalment, en la trobada d'este dimecres també s'ha aprovat un increment de freqüències a les línies d'autobús cap a Barcelona i Tarragona; així com l'exprés entre Tortosa i les Cases d'Alcanar. "Estem estudiant també una línia interna al Montsià", ha conclòs Nadal.