Jesús Benaiges ha estat nomenat nou director executiu de la Mesa d’Alcaldes per al Desenvolupament de l’Energia (MADE) en substitució de Joan Sabanza, que va dixar el càrrec al mes de febrer passat. Així ho ha comunicat el president d’este organisme i alcalde d'Ascó, Josep Maria Buixeda, que revifa este lobby energètic després de mesos d'inactivitat. Benaiges és economista i està vinculat professionalment al món de l’empresa privada. En la seua vessant pública és regidor a l’Ajuntament de Rasquera, i conseller comarcal de la Ribera d’Ebre. Segons Buixeda, "el nou director podrà aportar la seua experiència i complir amb els objectius que es planteja la nova MADE".
Segons exposa el nou director en una nota de premsa de MADE, "este organisme a partir d’ara treballarà en l'aprofitament de l’energia com a motor de desenvolupament, en ser un organisme per debatre cap a on ha d’anar l’energia del futur, i en la participació en fòrums energètics per donar a conèixer el seu territori d’influència".
Jornada Energia pel Futur
Una de les primeres accions que durà a terme la mesa en la nova etapa, segons ha informat MADE, és l’organització d’una jornada sota el títol Energia pel Futur, que se celebrarà a Ascó el 29 de setembre.
Esta jornada, que està organitzada conjuntament amb l’Ajuntament d’Ascó, tractarà temes com les implicacions energètiques de l’Acord de París sobre el canvi climàtic, l’energia pel futur, i qüestions pràctiques sobre energia i finançament de projectes.
Benaiges també ha avançat que "cap a la primavera es farà una altra jornada, esta a nivell internacional, en la que es parlarà de com es planteja Alemanya el futur energètic ara que ha decidit abandonar l’energia nuclear".
El nou director exectiu ha recordat que fa uns anys MADE va crear una Càtedra pel Desenvolupament de l’Energia, i ha explicat que la nova junta directiva "es posarà en contacte amb els seus responsables per veure quin tipus de sinèrgies poden establir per poder continuar treballant conjuntament".
El rasquerà Jesús Benaiges, nou director executiu de la Mesa d'Alcaldes de l'Energia
El substitut de Joan Sabanza és economista, regidor a l’Ajuntament de Rasquera, i conseller comarcal de la Ribera d’Ebre

ARA A PORTADA
-
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu Redacció
Publicat el 16 de setembre de 2016 a les 16:59
Actualitzat el 17 de setembre de 2016 a les 09:47
Et pot interessar
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Un nou creuer tria el port de la Ràpita per fer un fondeig tècnic abans de la inauguració
-
Societat Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys