Adif preveu que la circulació ferroviària entre Móra la Nova i Flix no es restablirà fins a finals de setmana

Arran del descarrilament d’un tren de mercaderies a Ascó dissabte | Alcaldes i el consell comarcal demanen manteniment i que es garantisca la seguretat de la línia

Avui s'han començat a treure de la via els vagons del tren que va descarrilar dissabte.
Avui s'han començat a treure de la via els vagons del tren que va descarrilar dissabte. | Cedida
Redacció
25 de gener del 2016
Actualitzat el 26 de gener a les 12:37h

El gestor d’infraestructures ferroviàries Adif preveu no poder tenir enllestida fins a finals de setmana la via malmesa pel descarrilament d’un tren de mercaderies a Ascó dissabte passat. Avui, l’empresa Transfesa, encarregada del transport dels productes a bord del tren sinistrat, ha començat a retirar els onze vagons del convoi. Sis pals de la catenària, dos canvis d’agulla i la pròpia via han patit danys, que es comprovaran més acuradament un cop trets els vagons. D’esta manera, la Ribera d’Ebre no tornarà a tindre restablert el trànsit ferroviari per la R15 fins a finals d’esta setmana. Mentrestant, Adif ha habilitat un servei en autobús entre Móra la Nova i Flix, el tram tallat al trànsit de trens des de dissabte.

Es tracta del segon descarrilament que ha tingut lloc a la zona en l’últim mes, atès que el 31 de desembre també va sortir de la via un tren de mercaderies, a pocs quilòmetres, que en aquell moment va ocasionar afeccions a la circulació ferroviària durant uns dies, amb més retards dels que ja són habituals. Ara per ara, Adif no concreta les causes d’estos sucesos, a l’espera d’investigar-les en els propers dies.

Alcaldes de la zona i la presidenta del consell comarcal han reclamat les inversions necessàries i més tasques de manteniment per garantir la seguretat del traçat. En este sentit, la presidenta comarcal, Gemma Carim, que des del primer moment de l’incident ha estat en contacte amb l’Ajuntament d’Ascó, ha mostrat la seua preocupació per l’estat actual de la via i ha reclamat que es prenguen les mesures necessàries també per qüestions relatives a la seguretat, tot recordant que es tracta d’una infraestructura propera a les instal·lacions de dues centrals nuclears i de la fàbrica de Flix. Carim espera “que el servei es reprenga amb la màxima celeritat possible per ocasionar el mínim d’afectació sobre els veïns usuaris de la línia” i reivindica “que es realitzen les inversions necessàries per minimitzar el risc que pot comportar la proximitat de la via amb les instal·lacions nuclears i la fàbrica química de Flix”.

Diàriament circulen per este tram de l’R15 11 trens de viatgers i 25 de mercaderies, entre els quals els que transporten carbó des de Tarragona a la central tèrmica d’Andorra (Terol).