Trens Dignes presenta al·legacions al Pla de Transport de Viatgers

La plataforma reclama un pla de mobilitat territorial, la millora del transport per les principals carreteres del territori i la intermodalitat entre bus i tren, entre d'altres

Redacció
01 d'octubre del 2015
Actualitzat a les 11:37h
990_1440406255avio
990_1440406255avio | Pixabay
El passat 17 de juny, la Generalitat de Catalunya va traure a exposició pública el redactat del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 (PTVC 2020). Ahir, 30 de setembre, últim dia del termini per presentar al·legacions, la Plataforma Trens Dignes de les Terres de l’Ebre-Priorat (PTD) en va presentar les seues. 

La PTD ha estructurat les al·legacions en quatre blocs: Consideracions generals, transport ferroviari, transport per carretera i intermodalitat.

Així, en l'àmbit de les consideracions generals, la PDT, considera que la presència de les Terres de l’Ebre dintre del pla "és ínfima" i, entre d'altres qüestions, exigeixen l'aprovació del pla director de mobilitat corresponent a les Terres de l'Ebre.  Pel que fa al tansporrt ferroviari, la PTD, demana incloure les Terres de l’Ebre a les rodalies del Camp de Tarragona i també la implantació de l'ample Internacional (UIC) per al tram de nova construcció entre Vandellòs i Vila-Seca.

Pel que fa al transport per carretera, la Plataforma reclama la, entre d'altres, la gratuïtat de l’AP7 (mentre no se soluciona la sinistralitat de l’N-340), el desdoblament de la C-12 i acondicionament de l’N-420.

I, en quant a l'intermodalitat, Trens Dignes proposa que l’autobús i el tren siguen complementaris i no substitutius. L'implantació del Sistema d’Integració Tarifària, l'adequació de les estacions de l’Aldea i Móra la Nova com a centrals del territori i apropar les estacions de bus a les de trens i crear una xarxa de comunicació eficient en horaris.

La fòrmula utilizada per la PTD ha estat la de reproduir paràgrafs textuals del mateix PTVC 2020 i a continuació, i en cursiva, esmenar aquell contingut.