La promoció de nou habitatge ha caigut un 15,7% al conjunt del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre durant el primer trimestre del 2025, segons dades de l’Associació de Promotors de Catalunya (APCE). En total, s’han iniciat només 191 habitatges a tot el territori, una xifra que confirma la desacceleració del sector immobiliari també a les comarques ebrenques.
Tot i que la davallada més pronunciada s’ha registrat a la ciutat de Tarragona, on la caiguda és del 95,9% amb només vuit immobles nous en construcció, l’impacte arriba de ple a les Terres de l’Ebre, on la manca de sòl urbanitzable i la lentitud en la tramitació urbanística frenen els projectes i limiten l’accés a habitatge digne i assequible.
En una jornada celebrada este divendres al Pretori de Tarragona, els promotors immobiliaris i representants de CaixaBank han alertat sobre la paràlisi del sector i han reclamat celeritat amb el nou POUM de Tarragona, que hauria de servir també de palanca per desbloquejar projectes a altres municipis del territori.
El director de l’APCE, Marc Torrent, ha demanat "consens polític suficient" per tirar endavant el planejament urbanístic i ha advertit que sense un marc normatiu clar, la inversió s’allunya del territori i es complica encara més la resposta a la demanda d’habitatge.