Protecció Civil farà proves de les sirenes de risc químic de Tarragona i l'Ebre amb avisos al mòbil

El Govern dissenya una campanya per conscienciar la població que cal confinar-se en cas d'accident químic

Pla general de la sala del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil, dins de l'edifici 112 a Reus, durant la prova de sirenes de risc químic.
Pla general de la sala del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya CECAT de Protecció Civil, dins de l'edifici 112 a Reus, durant la prova de sirenes de risc químic. | Núria Torres
Aguaita.cat
23 de març del 2023
Actualitzat a les 14:27h
El pròxim 20 de setembre Protecció Civil realitzarà una prova de sirenes per risc químic al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre. Estos simulacres es van aturar amb la pandèmia i ara es recuperaran. Durant este exercici s'activarà també el sistema d'alertes al telèfon mòbil, que emetrà un missatge demanant a la població que es confini en l'edifici més pròxim. Tot i això, el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha remarcat que no es tracta d'un "simulacre complet". D'altra banda, el Govern ha presentat una campanya que vol insistir a la població en la necessitat de confinar-se si es produeix un accident químic. Amb el lema 'Efecte bombolla', la campanya es farà a tot el país, però amb més "accent" en les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre.

El conseller d'Interior ha presentat des de Reus la nova campanya de Protecció Civil per conscienciar a la població de la necessitat de confinar-se en cas d'accident químic. Es tracta d'un anunci que es reproduirà a través de diversos canals com la televisió, la ràdio, les xarxes socials o grans cartelleres. Tot i que tindrà un enfocament tarragoní, es veurà a tot Catalunya.

S'han editat diferents guies per a centres educatius, comerços i per al sector hoteler. També es repartiran 150.000 imants de nevera. A la campanya s'hi representen edificis com escoles o centres comercials on, en cas d'accident químic, són envoltats d'una gran bombolla que protegeix els individus que es troben a l'interior. En total, el pressupost de la campanya és de gairebé mig milió d’euros.

Conscienciar la població

La campanya s'emmarca en el Plaseqta i el

El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha presentat la campanya Efecte Bombolla des de l'edifici del 112 de Reus Foto: Arnau Martínez

. Elena ha explicat que cal treballar la "conscienciació a l'opinió pública en general i a la ciutadania". El responsable d'Interior ha destacat la voluntat "pedagògica" de la campanya i ha subratllat el missatge que "va dirigit a la vena", un imperatiu "confina't" que ha repetit tres vegades.