Amposta presenta a Barcelona la campanya de promoció turística ‘La Ciutat del Riu’ i el Col·lectiu de Cuina de l’Arròs

La directora general de Turisme, Marian Muró, ha assegurat que "Amposta s’ha de posicionar com la ciutat del millor arròs del món"

per Redacció , Amposta, 28 de maig de 2014 a les 20:24 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 de maig de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Fotograma de l'espot promocional que ha estat presentat avui.

L’edifici de les cotxeres del Palau Robert, a Barcelona, ha estat avui l’escenari de presentació de la campanya de promoció turística d’Amposta ‘La ciutat del riu’, que consistix en uns espots audiovisuals que busquen donar a conèixer els actius culturals, comercials i paisatgístics de la ciutat. També, molt especialment, pretenen posicionar-la com a destí de turisme esportiu, aprofitant que al desembre de 2012 la ciutat d’Amposta va obtenir el segell de Destinació de Turisme Esportiu que atorga l’Agència Catalana de Turisme i que la inclou com a pol d’excel·lència en la pràctica del rem en aigües tranquil·les.


La primera fase de la campanya ha consistit en l’edició de tres espots promocionals, una producció de Filmsnomades, que tenen com a eix principal la pràctica de l’esport d’alta competició, tot aprofitant per mostrar altres atractius de la ciutat com són el Centre d’Art, el Museu de les Terres de l’Ebre, la celebració de la Festa del Mercat a la Plaça, el comerç de ciutat, la gran tradició musical d’Amposta i també els espais del Delta de l’Ebre, un paisatge únic, lligat al cultiu de l’arròs i també a la seva gastronomia.

Partint de dos protagonistes de països estrangers que venen a Amposta per competir en les seues respectives especialitats esportives (rem i esgrima), la història es desenvolupa a l’entorn de la pràctica de l’esport d’alt rendiment, la immensitat d’un paisatge únic, i el riu Ebre que unix i vertebra tota la ciutat i dóna vida a l’entorn.


Dos jornades gastronòmiques de l'arròs

D’altra banda, en el transcurs del mateix acte, s’ha presentat el Col·lectiu de Cuina de l’Arròs, que integren disset establiments d’Amposta i que és fruit del treball que des de fa un temps està duent a terme l’Associació de Restauradors d’Amposta. El Col·lectiu, que duu el nom ‘L’essència de l’arròs. Amposta – Delta de l’Ebre’, té com a objectiu posicionar internacionalment Amposta i el Delta de com a capital catalana de la cuina de l’arròs. En este sentit, i gràcies al suport de la Cambra Arrossera del Montsià, el col·lectiu ha presentat les dos jornades gastronòmiques de l’arròs amb les que Amposta vol promocionar la cuina de l’arròs i que coincidixen amb la plantada i la sega, al juny i a l’octubre respectivament. En este sentit, la directora general de Turisme, Marian Muró, ha emplaçat la ciutat ha posar en valor l’arròs com a element diferenciador: “Amposta s’ha de posicionar com la ciutat del millor arròs del món, aquest pot ser l’eslògan”, ha afirmat. Per la seua banda, el secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, ha destacat el “model esportiu de primer ordre” que té la ciutat.

Per finalitzar l’acte, els membres del Col·lectiu de l’Arròs han ofert als assistents unes degustacions en les que es reinventen les receptes tradicionals per cuinar l’arròs. A més, APASA (Associació de famílies amb disminuïts psíquics del Montsià) ha un regal als assistents. Guardet lo cantador i la seua rondalla han posat la nota musical a l’acte amb la música i la cançó popular i tradicional del Delta de l’Ebre.

Aquí podeu veure l'espot de 'La ciutat del riu':

 

Participació