El veïnat de la carretera del Poble Nou tornarà a tallar la via per denunciar retards en les obres de millora

La Plataforma Carretera de la vergonya acusa a la Diputació de Tarragona dels retards per licitar el projecte d'obra

Alguns membres de la Plataforma Carretera de la Vergonya, davant l'Ajuntament de la Ràpita.
Alguns membres de la Plataforma Carretera de la Vergonya, davant l'Ajuntament de la Ràpita. | Cedida
Aguaita.cat
06 de maig del 2021
Actualitzat a les 12:34h
Els usuaris de l'anomenada "Carretera de la vergonya" que uneix el Poble Nou i la Ràpita denuncien el retard del Servei de carreteres de la Diputació quant a la licitació del projecte d'obra. La plataforma afirma que la licitació del projecte executiu s'ha retardat mig any, abans però, cal que Territori aprovi el Pla Zonal perquè la carretera passi a titularitat provincial, un tràmit està pendent de fa 12 anys. En la mateixa línia, la Plataforma exigeix més celeritat als ajuntaments per passar la titularitat a la Diputació perquè esta pugui executar més obres de manteniment des de la Ràpita al Trabucador. Per protestar, el veïnat ha convocat una marxa lenta i un tall, el dissabte 8 de maig.

"Denunciem que el Servei de carreteres de la Diputació va amb sis mesos de retard per licitar el projecte d'obra. També els ajuntaments porten un retard d'anys per passar la titularitat a la Diputació per tal que esta pugui fer més obres de manteniment des de la Ràpita fins al Trabucador. Per poder ser una destinació turística digna i un lloc on viure amb seguretat cal tindre vies dignes i per això són urgents les obres a la Carretera de la vergonya i també als trams del Riu Vell i d'Eucaliptus", reblaven des de la Plataforma. "Si no avancem a base de reunions només ens queda fer altres accions. L'amplada del tram estret al quilòmetre 6 també és una cosa que haurien d'arreglar en acabar la collita d'arròs d'este 2021", seguien.

Els de la Plataforma Carretera de la vergonya explicaven que "fa més d'un any que esperem la reunió amb el tècnic de carreteres de la Diputació", una trobada que, segons diuen, han sol·licitat al diputat provincial, Adam Tomàs, reiteradament: "Quan li vam presentar la resolució del Parlament sobre l'arranjament de la carretera del Poble Nou a la Ràpita a Adam Tomàs, ell mateix va proposar que definirien un Pla de treball, un calendari d'actuacions que li hem reclamat diferents vegades i que no ha arribat mai", sentenciaven els membres de la Plataforma, els quals exigien no només la licitació del projecte, sinó saber els terminis i les característiques de la nova carretera.

La resposta de les administracions
Per la seva part, Tomàs detallava a l'Aguaita.cat que "la licitació s'ha realitzat de la forma i en el moment que s'havia de fer, però hi ha uns tràmits administratius i uns tempos que s'han de complir", al qual afegia que "tot això ja s'ha parlat amb els membres del moviment veïnal, per això la percepció que tinc és que la Plataforma ens està demanant als ajuntaments i a la Diputació que incomplim la llei".

Pel que fa a l'acusació que els manifestants llençaven als consistoris, l'alcalde d'Amposta argumentava que "la Llei de carreteres diu que la forma de traslladar la titularitat d'una via a la Diputació és a través del Pla Zonal, i ja comptem amb l'informe favorable de la Generalitat, així com amb els requeriments, els quals ja s'estan treballant. L'Ajuntament d'Amposta i el de la Ràpita no poden cedir la titularitat i prou, ja que un cop nosaltres l'aprovem haurà de passar a Territori. Al final tots volem tenir unes carreteres més segures, però no podem incomplir la llei", reblava. Tomàs deia també que no es pot fer un conveni de concessió fora del Pla Zonal, pel qual els organismes han d'esperar que es compleixin tots els passos administratius per traspassar la titularitat de la via.