Adif invertix 3,5 milions d'euros en nous sistemes de gestió del trànsit en el tram entre l'Aldea i Tortosa

Les obres inclouen la modernització dels sistemes a les estacions de Tortosa i Campredó

per Redacció, Tortosa / Amposta / L'Aldea | 27 d'abril de 2021 a les 16:17 |
Imatge d'arxiu de l'estació de l'Aldea. | S.B.
Adif ha posat en servei els renovats sistemes de gestió de tràfic ferroviari en el ramal d'ample convencional que unix les estacions de l'Aldea-Amposta i Tortosa. Les actuacions, amb una inversió de 3,5 milions d'euros, permeten dotar la línia, per on circulen els combois de la R16 de Rodalies i els serveis de mitja distància entre València i Barcelona, de sistemes més moderns per gestionar la circulació, així com sistemes de senyalització i comunicacions més fiables. Sobre el paper, segons Adif, tot plegat ha d'ajudar a incrementar els paràmetres de disponibilitat, funcionalitat i eficiència de l'explotació. Les obres han suposat la renovació integral dels sistemes de les estacions de Tortosa i Campredó per d'altres més moderns.

Els enclavaments electrònics, que han estat objecte de la renovació, permeten recular els moviments de trens, la seguretat, les comunicacions i la senyalització. En este sentit, s'han instal·lat nous sistemes videogràfics per al comandament local dels enclavaments i s'adequarà el de l'estació de l'Aldea. També s'han instal·lat nous elements de camp a les estacions de Tortosa i Campredó, com senyals lluminoses laterals alfanumèriques indicadores de direcció, caixes de terminals, comptadors d'eixos o accionaments. També s'ha actualitzat el sistema existent, Bloqueig Automàtic en Via Única amb control de tràfic centralitzat entre les estacions de Tortosa i l'Aldea, fet que permet una "major flexibilitat" en l'explotació.


Paral·lelament, s'han col·locat cartells i pantalles fixes d'informació, desmuntat les instal·lacions que quedaven fora d'ús, estès cable de fibra òptica per al sistema de comunicacions, s'ha subministrat equipament de telefonia per a l'explotació i s'han realitat operacions per integrar els nous dispositius de telecomandament des del Control de Tràfic Centralitzat a València.

D'altra banda, un cop efectuats estos treballs, Adif preveu iniciar la millora de la infraestructura del mateix tram Tortosa-L'Aldea amb una inversió d'1,3 milions d'euros. Està previst renovar la via amb la instal·lació d'un nou carril al llarg dels més de 13 quilòmetres del ramal i substituir més de 3.000 travesseres. A més, l'ens projecta instal·lar carril de 54 kg/m a les cinc vies, tant d'encreuament com apartadors, a l'estació de Tortosa, així com col·locar travesseres polivalents, renovar totalment la capa de balast, adequar els desviaments o canvis d'agulla i instal·lar quatre aparells de dilatació.

 

Participació