La Ràpita obre un procés participatiu per elaborar un Pla d'Infància i Adolescència

La primera fase de diagnosi permetrà conèixer les línies estratègiques d'actuació a promoure des de les diferents àrees municipals

Infants a una escola bressol de la Ràpita, en una imatge d'arxiu.
Infants a una escola bressol de la Ràpita, en una imatge d'arxiu. | Anna Ferràs/ACN
Aguaita.cat
18 de març del 2021
Actualitzat a la 13:00h
L'Ajuntament de la Ràpita engega la fase de diagnosi per a l'elaboració d'un Pla d'Infància i Adolescència. Inicialment, i mitjançant un procés participatiu, es pretén analitzar de la situació i realitat actual dels infants i adolescents al municipi, una diagnosi que permetrà conèixer les línies estratègiques d'actuació a promoure des de les diferents àrees municipals amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida dels nois i noies de la Ràpita, donant compliment, a més, a la Llei de drets i oportunitats en la infància i l'adolescència.

La regidora de Polítiques Socials i Igualtat, Oona Tomàs, agraeix la implicació dels diversos agents que participen d'aquest procés participatiu i destaca que "satisfer les necessitats dels xiquets i xiquetes del nostre municipi és una prioritat a què donarem resposta amb l'elaboració del Pla d'Infància i Adolescència". La primera fase del Pla es durà a terme a través de qüestionaris, entrevistes i grups de discussió basats en els eixos que estableix el Pacte per a la Infància a Catalunya: la participació social de la infància; la igualtat d'oportunitats, és a dir, la prevenció de situacions de pobresa, de discriminació i d'infància i adolescència en situació de risc; l'atenció a la infància en els àmbits de la salut, la família, l'educació i els valors; i els mitjans de comunicació.

La intenció d'esta primera fase de diagnosi és poder implicar a tots els agents relacionats o que treballen directament amb xiquetes i xiquets i persones joves, així com als mateixos infants i adolescents amb l'objectiu de garantir els seus drets i alhora, impulsar la perspectiva de la infància en les polítiques municipals. Per això, este procés participatiu pretén comptar amb la comunitat educativa, professionals de la salut, les entitats del tercer sector i les del lleure, els tècnics i tècniques municipals, regidors i regidores i també entitats i associacions de la població, a més dels grups de discussió amb població diana com ara famílies amb fills i filles amb diversitat funcional, en situació de vulnerabilitat econòmica o la gent gran.