La Guàrdia Municipal de l'Ampolla actua en menys robatoris i en més serveis derivats del 112, segons el balanç del 2020

Ho detalla la memòria d'actuacions i incidències policials de la Guàrdia Municipal de l'Ampolla

per Aguaita.cat , L'Ampolla, 15 de març de 2021 a les 10:37 |
Dos agents de la Guàrdia Municipal de l'Ampolla. | Cedida
Menys robatoris al nucli de l'Ampolla i a les urbanitzacions i més serveis derivats del Centre d'Emergències. Aquests són alguns dels apunts que es poden extreure de la memòria d'actuacions i incidències policials del 2020, un document presentat per la Guàrdia Municipal de l'Ampolla que recull les actuacions executades pel cos policial, així com els informes municipals, el tipus d'atenció realitzada a les incidències i requeriments en els diferents torns de servei. De la mateixa manera, consten també els mesos de l'any que es van cometre més infraccions, amb l'objectiu de buscar millores circulatòries i estudis de viabilitat.

Pel que fa a les incidències, la Guàrdia Municipal de l'Ampolla ha actuat a les platges, en furts, robatoris en zones rústiques, assistència a habitatges on salten les alarmes, incidències a la via pública, robatoris ocorreguts al nucli de la població o urbanitzacions, on s'observa una davallada important, i en requeriments derivats des del servei d'emergències 112, sent aquest últim el servei més habitual. L'informe mostra també que l'època de l'any durant la qual van ocórrer bona part dels requeriments va ser l'estiu, concretament en els mesos de juny, juliol, agost i setembre.


A banda, la majoria dels requeriments que es van atendre van ser els derivats de queixes del veïnat. "Moltes vegades a causa de sorolls produïts per obres fora de l'horari permès a l'estiu, per l'alt volum de reproductors de música o televisors i per la celebració de festes particulars", especificava el cap de la Policia Local de l'Ampolla, Francesc Panisello. En aquest cas, els mesos compresos entre juny i setembre tornen a ser els que més incidències van presentar. La memòria també analitza el tipus de serveis que la Guàrdia Municipal de l'Ampolla va realitzar durant el 2020, com els robatoris a l'interior de vehicles, queixes de veïns, suport al servei SEM, detencions, controls realitzats conjuntament amb els Mossos d'Esquadra i actuacions relacionades amb els serveis socials.

Un any complex

L'informe posa de manifest que el 2020 ha destacat per la seva complexitat respecte a la demanda de serveis policials. "El primer incident rellevant de l'any va ser la rebentada de la canonada del Consorci d'Aigües de Tarragona, unes setmanes després va tenir lloc el temporal Glòria i al mes de març la pandèmia de la Covid-19 que ha anat lligada a diferents confinaments, els quals han requerit una gran presència de la Guàrdia Municipal i la coordinació amb la resta de cossos policials", explicava el cap de la Policia Local de l'Ampolla.

El document posa també especial atenció en les actuacions sobre el control i la vigilància del trànsit, una de les màximes competències del cos policial de l'Ampolla. A més, es fa una diagnosi dels carrers que tenen un índex d'infraccions més alt. De la mateixa manera, la memòria inclou les actuacions policials realitzades conjuntament amb el cos de Mossos d'Esquadra i presenta els diferents controls policials i de caràcter social realitzats per la Guàrdia Municipal durant els mesos d'estat d'alarma per la Covid-19.

 

Participació