El GALP Mar de l'Ebre promociona el peix i marisc fresc de la llotja entre els més joves

Cuiners del territori ensenyen a netejar els peixos i a fer-ne receptes innovadores

per Redacció , Deltebre, 9 de desembre de 2020 a les 17:05 |
Presentació de la campanya 'Del mar, al plat', amb els cuiners que participen en l'acció promocional. | Cedida
El Grup d'Acció Local GALP Mar de l'Ebre promociona el peix i marisc fresc de llotja del territori perquè els més jovent el consumisquen, en detriment de productes d'altres zones del món o amb menys qualitat. La campanya "Del mar, al plat!" incorpora receptes innovadores a partir de tres espècies del litoral ebrenc: el pop, la moixarra i el rap. Les cuinen els xefs Albert Guzman, Sergi Piñol (Les Dunes) i Miquel Tomàs (La Taverna del Port), referents de la restauració de la Ràpita, Deltebre i l'Ametlla de Mar. També s'han creat uns vídeos on els cuiners expliquen com es netegen els peixos i quins són els secrets per degustar-los. L'acció també busca fidelitzar els restauradors de les Terres de l'Ebre perquè compren peix i marisc de llotja.

El gerent del GALP Mar de l'Ebre, Joan Alginet, ha assenyalat que "la doble missió" de la campanya és promoure el consum de peix i marisc de les confraries ebrenques i conscienciar la ciutadania de la importància del peix fresc en la salut.


Els vídeos de "Del mar, al plat!" es difondran a les xarxes socials del GALP i als mitjans de comunicació del territori. "Accions que difonguen el valor del producte de la mar de l'Ebre, ajuden al sector pesquer i també altres com el turisme i la restauració", ha dit Alginet.

 

Participació