El GALP Mar de l'Ebre promociona el peix i marisc fresc de la llotja entre els més joves

Cuiners del territori ensenyen a netejar els peixos i a fer-ne receptes innovadores

Presentació de la campanya 'Del mar, al plat', amb els cuiners que participen en l'acció promocional.
Presentació de la campanya 'Del mar, al plat', amb els cuiners que participen en l'acció promocional. | Cedida
Redacció
09 de desembre del 2020
El Grup d'Acció Local GALP Mar de l'Ebre promociona el peix i marisc fresc de llotja del territori perquè els més jovent el consumisquen, en detriment de productes d'altres zones del món o amb menys qualitat. La campanya "Del mar, al plat!" incorpora receptes innovadores a partir de tres espècies del litoral ebrenc: el pop, la moixarra i el rap. Les cuinen els xefs Albert Guzman, Sergi Piñol (Les Dunes) i Miquel Tomàs (La Taverna del Port), referents de la restauració de la Ràpita, Deltebre i l'Ametlla de Mar. També s'han creat uns vídeos on els cuiners expliquen com es netegen els peixos i quins són els secrets per degustar-los. L'acció també busca fidelitzar els restauradors de les Terres de l'Ebre perquè compren peix i marisc de llotja.

El gerent del GALP Mar de l'Ebre, Joan Alginet, ha assenyalat que "la doble missió" de la campanya és promoure el consum de peix i marisc de les confraries ebrenques i conscienciar la ciutadania de la importància del peix fresc en la salut.

Els vídeos de "Del mar, al plat!" es difondran a les xarxes socials del GALP i als mitjans de comunicació del territori. "Accions que difonguen el valor del producte de la mar de l'Ebre, ajuden al sector pesquer i també altres com el turisme i la restauració", ha dit Alginet.