Les Jornades Musicals de l'Ermita d'Ulldecona adapten el seu format a la crisi del coronavirus

L'organització limitarà l'aforament a 150 persones, un terç de l'habitual, i oferirà també les actuacions via streaming

Les Jornades Musicals de l'Ermita d'Ulldecona sobreviuen a la crisi del coronavirus amb tres concerts de format adaptat
Les Jornades Musicals de l'Ermita d'Ulldecona sobreviuen a la crisi del coronavirus amb tres concerts de format adaptat | Cedida
Aguaita.cat
15 de juliol del 2020
Actualitzat a les 17:02h
La setzena edició de les Jornades Musicals de l'Ermitat de la Pietat d'Ulldecona ha aconseguit sobreviure a l'allau de cancel·lacions d'esdeveniments musicals per la crisi del coronavirus amb una oferta limitada a tres concerts i un format adaptat a les circumstàncies actuals. La primera d'aquestes actuacions tindrà lloc el vespre del pròxim diumenge, 26 de juliol, amb el projecte del barceloní Dani Nel·lo 'Los Saxofonistas Salvajes'. L'aforament presencial quedarà limitat a 150 persones, un terç del que era habitual, les entrades només es podran adquirir anticipadament i els assistents hauran d'ocupar els seients prèviament assignats. Els directes també es podran seguir per Internet a través d'una plataforma d'streaming.
El concert de Dani Nel·lo i el sextet de músics 'Los Saxofonistas Salvajes 2', que van publicar el seu disc justament abans d'esclatar la crisi de la coivd-19, obrirà el calendari limitat d'actuacions d'aquesta setzena edició de les jornades. L'acompanyarà Goodfella DJ amb una sessió posterior de punxadiscos en format vinil. Les noves condicions han obligat a pujar el preu de les entrades, que serà en aquest cas de 15 euros.
La segona actuació del calendari, prudencialment separada en el temps unes cinc setmanes després, tindrà lloc el pròxim 30 d'agost. En este cas serà el flamenc avantguardista, amb tocs electrònics i psicodèlics, del sevillà Quentin Gas, al costat de trance/jungle/blues que explora temes d'espiritualitat, amor o política dels catalans Egosex. Es tracta d'una iniciativa conjunta de l'organització de les Jornades i del festival d'arts sonores i visuals avançades Eufònic, que farà la cloenda de l'edició d'enguany amb aquest concert. El preu de l'entrada serà de 12 euros.
Per últim, el diumenge 30 de setembre serà el torn dels londinencs MFC Chicken i el seu rock and roll del Pacífic Nordest. Presentaran a Ulldecona el seu nou disc 'Fast food and broken hearts' i l'organització els defineix com un espectacle "excitant de garatge rock and roll del Regne Unit" o "la música que escoltaven els Sonics". El preu de l'entrada serà de 10 euros".
Per assistir de forma presencial, l'organització va posar este dimarts les entrades ja a la venda, a través d'Internet, així com els anomenats packs de proximitat, amb seients junts per a grups situats garantint la distància de seguretat. Els nens hauran de pagar entrada, caldrà portar mascareta de forma obligatòria i l'incompliment de les normes de seguretat pot suposar l'expulsió. Tots els concerts es podran seguir també des de casa en streaming per cinc euros a través de la plataforma Rumi. En el cas de l'actuació de Dani Nel·lo, també des del pub Llar d'Amposta amb taquilla inversa.
Necessitat d'adaptació
"Hem hagut d'adaptar no només els propis concerts, sinó tota l'organització, la venda d'entrades i la forma com es desenvoluparan els concerts, però esperem que tinguin tant acceptació com en anys anteriors. La veritat és que durant les primeres hores que hem posat a la venda les entrades així s'ha demostrat. Estem molt contents de mantenir una part de l'activitat cultural que tanta falta fa en una situació com l'actual", ha explicat l'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura, tot recordant que l'experiència adquirida i la ubicació dels concerts en un espai obert ha contribuït a mantenir el cicle.
També s'ha mostrat optimista sobre la qualitat dels concerts i la resposta del públic el responsable de les Jornades, Agustí Vericat, que ha qualificat com un exercici de "post-darwinisme musical" la voluntat d'adaptació per poder dur a terme finalment esta setzena edició de les jornades.
"Hem de recuperar el temps perdut. Tenim una responsabilitat amb el públic i amb els músics. És un sector molt castigat que han deixat de tenir ingressos. Des d'aquí fomentem que gent valore la seua faena, el seu esforç, que siguin vistos com un sector socio-econòmic actiu i imprescindible. Nosaltres ja palpem que el nostre públic i la nostra feina es basa en això. És una qüestió de principis", ha subratllat Vericat.