Ports finalitza la remodelació del port de la Ràpita i les actuacions d'urgència al de les Cases d'Alcanar

En el conjunt de les dos actuacions s'ha invertit més de 700 mil euros

per Aguaita.cat , 28 d'agost de 2020 a les 12:49 |
El moll del port de Sant Carles de la Ràpita. | Ports
Ports de la Generalitat ha finalitzat les obres de remodelació del moll comercial del port de Sant Carles de la Ràpita, que s'ha convertit en un espai multifuncional. L'actuació, amb un cost de 548.000 euros, ha suposat l'adequació dels accessos per a l'escola de busseig, l'ordenació dels espais segons les necessitats de cada activitat, la construcció d'un magatzem i la millora dels subministraments dels serveis d'electricitat i aigua. 

El moll comercial del port de la Ràpita té una longitud de 465 metres, 14.000 metres quadrats de superfície descoberta, una nau coberta de 1.200 metres quadrats i un edifici d’oficines de 165 metres quadrats. Inicialment es destinava a l’operativa de mercaderies i el tràfic de creuers, però la nau d’emmagatzematge mercaderies estava en desús. Ara, l’activitat de drassanes s’ha instal·lat en esta nau, i l’escola de busseig a l’esplanada del moll comercial. Així, amb el projecte de millora s’ha fet una reordenació en planta del moll comercial per transformar una esplanada comercial en una esplanada polivalent en què conviuen activitats vàries.


L’actuació ha reforçat el cantell del moll al llarg dels 465 metres de longitud de la infraestructura i ha reordenat els accessos a la zona de l’escola de busseig amb la incorporació de zones d’estacionament. Tanmateix, s’han creat accessos independents per a la resta de les activitats del moll, sense afectar la maniobrabilitat dels camions quan van a la bàscula. A més, s’ha construït un magatzem per guardar les eines i la maquinària destinada a l’estiba dels vaixells comercials. Pel que fa als serveis, a la nau en què es construeixen vaixells pesquers, s’hi ha fet una adequació amb noves canonades per millorar els serveis d’aigua potable, el sanejament i les xarxes elèctriques i de telecomunicacions. A l’esplanada del moll s’ha canviat l’enllumenat públic per enllumenat LED. A banda, també s’han canviat els norais per donar millor servei a les embarcacions de 150 metres d’eslora que amarren en aquest moll. També s’han col·locat defenses estàtiques de forma cilíndrica, fetes amb cautxú reciclat, en un tram del moll comercial, que estaven pendents de substituir, fomentant l’ús de materials reciclats. 

Completades les obres d'urgència a Alcanar

Paral·lelament, l'empresa pública ha completat les obres d'urgència del port de les Cases d'Alcanar. S'hi ha reparat l'extrem del dic o morrot, reposat blocs d'escullera al llarg del dic i arranjat un tram del moll. L'actuació ha acabat abans dels cinc mesos previstos i ha costat 192.000 euros.

Un cop finalitzades les obres d’emergència dels ports de la Ràpita i les Cases d’Alcanar, s’estan executant les obres de reparació dels ports de l’Ampolla, amb una inversió de 3,7 milions d’euros, i l’Ametlla de Mar, amb una inversió de 3,9 milions d’euros, dues actuacions que es preuen acabar a finals d’any. En conjunt, les inversions en obres d’emergència als ports ebrencs suposen el 60% de la inversió total en reparacions que s’han fet o s’estan fent als nous ports afectats.

 

Participació