El redactat aportat no deixar espai per a mitges tintes en la seua allegació global, que exposa: "La proposta de cabals que plantegen per al tram baix de l'Ebre significa la seua mort. L'Ebre, amb els cabals actuals, habitualment no desemboca directament al mar durant diversos mesos l'any. Això comporta que l'aigua marina estigui permanentment estacionada entre l'illa de Gràcia i Amposta (12 i 20 quilòmetres de la desembocadura) i que en mesos determinats arribi fins a Tortosa (44 Km de la desembocadura. La seua proposta rebaixa a la pràctica l'aportació anual, ja de per si insuficient, que per llei ha d'arribar al mar. I això només pot ser per un motiu: vostès estan preparant el proper transvasament de l'Ebre. I aquest és, al nostre parer el segon objectiu ocult del pla". Així de taxatiu és el text entregat a Saragossa, que segueix exposant on està el transvasament de l'Ebre: "en els grans embassaments planificats a la conca, que són la reserva d'aigua, i en els canals que estan identificats com Xerta-Sénia (Càlig afegeixen a Castelló) i el Segarra-Garrigues, que tenen una funció molt clara, portar l'Ebre a València i el Segre a l'àrea metropolitana de Barcelona respectivament".
Un cop dites aquestes consideracions rotundes, el document de les allegacions passa a considerar punt per punt el preàmbul i l'articulat del pla de conca, que s'intenta retocat de forma puntual i insistent en els nombrosos aspectes que, en consideració de la PDE, poden ser nocius per al riu, el delta i la mar de l'Ebre, i podrien implicar atemptar contra la legislació vigent. El rebuig a la proposta de cabals per al tram final, i també trams superiors, és un dels punts forts de les allegacions, que també inclouen correccions a qüestions com la manca de garanties a millora del bon estat ecològic de les masses d'aigua, la manca explícita de previsió de creixement de d'aigua consumida per a usos agraris en l'horitzó del 2015 o l'excés d'usos d'aigua en relació a la necessitat de preservar mediambientalment el riu, entre molts altres aspectes.
ARA A PORTADA
-
Política Els exfuncionaris de Camarles acusen el govern local de buscar «rèdit polític» amb el cas dels pagaments irregulars Joan Navarro
-
Política Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros Joan Navarro
-
Successos Segona detenció per la venda de samarretes falsificades: 867 peces intervingudes a Amposta Joan Navarro
-
Política La Diputació de Tarragona injecta 2,96 milions a l’Ebre per reparar els efectes dels temporals i l'incendi de Paüls Joan Navarro
-
Publicat el
04 de novembre de 2012 a
les 20:40
Et pot interessar
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
La Fatarella, xafarranxo endreçat per viure a fons l'eclipsi
