Després de dos anys de pandèmia, este dissabte la Festa de les Cigonyes va tornar a la Reserva Natural de Sebes amb el seu format habitual i, a més a més, ho va fer coincidint amb el seu vintè aniversari, una fita que mostra la consolidació d’aquest esdeveniment familiar a nivell comarcal organitzat pel Grup Natura Freixe, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Flix i el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
La Festa de les Cigonyes es va iniciar fa dues dècades com una diada per posar de relleu la importància de l’educació i la sensibilització ambiental entre els infants a partir del projecte de reintroducció de la cigonya blanca al tram final de l’Ebre. Esta jornada festiva i pensada per a totes les famílies de la Ribera d’Ebre i voltants permet apropar aquest espai natural protegit i una de les seves espècies emblemàtiques, la cigonya blanca, a un públic molt divers.
En esta edició, una setantena de famílies van recollir el diploma commemoratiu que la Reserva Natural de Sebes atorga als nadons nascuts durant l’any anterior per celebrar el seu naixement, vinculant-los des de ben petits a la natura i els seus valors. Els xiquets i les xiquetes de totes les edats van poder gaudir de tallers, jocs i un espectacle infantil a càrrec del grup d’animació Rikus.
La Festa va comptar amb la presència de l’alcade de Flix, Francesc Barbero, la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim i la secretària d’Acció Climàtica, Anna Barnadas. Tots tres van destacar la importància de celebrar esdeveniments com aquest i d’apostar per entitats ambientals que vetllen per la conservació de la natura, especialment en entorns protegits com són les zones humides de la Reserva Natural de Sebes i el meandre de Flix.
En acabar els parlaments, es entregar un obsequi a la dissenyadora i il·lustradora Anna Méndez, de Flix, que ha estat l’autora del cartell d’esta vintena edició i Kevin Sdirna de l’Escola Lluís Viñas, de Móra d’Ebre, que va ser el guanyador del concurs escolar d’enganxines en què van participar totes les escoles de la comarca.
Com a cloenda de l’acte institucional, es van bufar les espelmes d’un pastís d’aniversari elaborat en col·laboració amb la pastisseria Larrosa, de Flix, i els alumnes del Jeroni de Moragas, que van participar amb diferents dibuixos sobre la Festa per guarnir unes galetes que es van repartir entre els assistents.
La Festa De Les Cigonyes de La Reserva Natural De Sebes de Flix fa vint anys
El pastís d’aniversari elaborat va ser elaborat per la pastisseria Larrosa, de Flix, i els alumnes del Jeroni de Moragas, que van participar amb diferents dibuixos sobre la Festa per guarnir unes galetes que es van repartir entre els assistents.
ARA A PORTADA
-
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 09 de juny de 2022 a les 02:27
Actualitzat el 09 de juny de 2022 a les 12:19
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca