Agents del Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Tortosa, en col·laboració amb Agents Rurals de l'Àrea Mediambiental de Tortosa, han intervingut 20 quilos de llentiscle (Pistacius llentiscles), que havien estat recol·lectats irregularment en diferents paratges naturals del terme municipal de Tortosa, per part d'un grup de persones veïnes de Reus, segons ha informat la Guàrdia Civil.
Arran de la preocupació mostrada durant els últims anys per diversos ens municipals, propietaris forestals i la societat en general per la recol·lecció indiscriminada i massiva de brots de llentiscle en diferents boscos de la província i després d'haver detectat durant els últims dies una gran activitat en la zona coneguda com Barranc de la Fullola, la Guàrdia Civil i Agents Rurals de manera conjunta, van organitzar alguns serveis per a la protecció de diferents hàbitats naturals de la zona.
En un d’estos operatius van detectar la presència de diversos individus que es trobaven recol·lectant plantes silvestres de manera massiva i quan finalitzaven la jornada, traslladaven el material recol·lectat a un furgó de càrrega que tenien ocult.
Així, després d'establir un dispositiu de vigilància conjunt, va ser interceptat el furgó de càrrega, a l’interior del qual van trobar uns 20 quilos de llentiscle tallat i empaquetat en fardells, així com material per a desenvolupar esta activitat.
Per este motiu van intervenir el producte recol·lectat i material emprat i els agents també han tramitat diverses denúncies contra les persones enxampades per infraccions a la Llei de muntanyes i a la Llei de Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, ja que els autors no disposaven dels permisos necessaris per a esta pràctica.
La Guàrdia Civil recorda que la recol·lecció d'espècies silvestres de flora es troba prohibida per llei, tret que es dispose d'una autorització expressa expedida pel Departament d'Acció Climàtica de la Generalitat de Catalunya o pel propietari de la finca afectada.
Interceptat a Tortosa un vehicle carregat de llentiscle recol·lectat sense autorització
Societat
Operatiu policial contra la recol·lecció massiva i indiscriminada d'esta espècie
- Els rams de llentiscle recol·lectat a la zona del barranc de Fullola. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Societat Els Mossos denuncien 36 conductors per cometre infraccions en un dispositiu a l’AP-7 a l'Ebre Joan Navarro
-
Societat «Ens conformem que estem vius»: els veïns de Xerta afronten els danys d’un aiguat que ha inundat el 85% del poble ACN
-
Societat L’aiguat deixa camins destrossats, finques negades i les coves Meravelles tancades al Baix Ebre ACN
-
Societat L’alcalde de Xerta reclama actuacions d’urgència després que una barrancada hagi inundat el 85% del nucli urbà ACN
-
Societat Les pluges intenses tornen a posar l’Ebre en alerta amb carreteres inundades i barrancs desbordats Joan Navarro | Eloi Sadurní
Publicat el
01 de desembre de 2021 a
les 16:14
Actualitzat el
01 de desembre de 2021 a les
16:27
Et pot interessar
-
Societat
«Qui ens rellevarà?»: el món rural reivindica més dones i noves famílies per garantir el futur dels pobles
-
Societat
Alcanar recupera la memòria de cinc veïns deportats als camps nazis amb les Stolpersteine
-
Societat
Tortosa obre les portes al seu patrimoni amb les Jornades Europees
-
Societat
Deltebre suma 13 Espais Amics de la Lactància per facilitar l’alletament matern
-
Societat
Els aiguats obliguen Roquetes a reparar a contrarellotge la seua xarxa de camins
-
Societat
En marxa la construcció de la nova variant de la carretera TV-331 d’Ulldecona a Godall
