El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova ha preparat una campanya de micromecenatge per aconseguir els recursos necessaris per restaurar la locomotora Cuco. Es tracta d'una locomotora de vapor MZA 606, construïda a Bèlgica l'any 1885 per Macinell Couillet i propietat del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. Serà la locomotora de vapor més antiga en funcionament a Catalunya un cop restaurada pels tallers del Museu moranovenc. Diverses administracions han dotat l'actuació amb 54.384,55 euros però es necessiten 13.301,25 euros més que s'esperen recaptar amb la campanya de finançament col·lectiu a través de la plataforma Verkami.
Els mecenes podran fer donatius a partir de 25 euros per a la restauració de la locomotora Cuco i se'ls compensarà amb nombroses recompenses com entrades gratuïtes al Museu del Ferrocarril de Móra la Nova, passejos en tren històric, dinars en cotxe restaurant o cursos de conducció de locomotores reals, entre d'altres. La campanya comença el 26 de setembre i acabarà el 5 de novembre.
L'any passat, aprofitant el Youthexhange de FEDECRAIL, un camp de treball de voluntariat europeu, es van iniciar a Móra la Nova els treballs de restauració de la locomotora però ha calgut fabricar moltes peces que mancaven o estaven deteriorades.
El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova busca mecenes per restaurar la locomotora del futur tren turístic
La campanya finançament col·lectiu espera recaptar més de 13.000 euros
- -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de setembre de 2020 a
les 19:09
Actualitzat el
22 de setembre de 2020 a les
19:15
Et pot interessar
-
Societat
Amposta programa tallers, conferències i xerrades per celebrar les V Jornades de Cultura Menstrual
-
Societat
El COPATE inicia els tractaments de control del mosquit al delta de l’Ebre
-
Societat
Roquetes commemora el Dia Mundial contra l’LGTBI-fòbia amb l’Unicorns Party XXL
-
Societat
El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre i la URV impulsen formació pràctica universitària al CoEbreLab
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre alerta de l’augment de la complexitat dels conflictes de consum
-
Societat
Avancen les obres de millora de la T-324 amb l’eixamplament del pont sobre el riu Sec
