Un veí d’Ascó ha acceptat un any i mig de presó per intentar vendre diverses armes de la Guerra Civil mitjançant un portal web de compravenda d’objectes de segona mà. Els fets es remunten a l’abril del 2014, quan l’individu va publicar un anunci a la pàgina milanuncios.com oferint nou projectils d’artilleria i tres bombes de mà -considerades armes de guerra- a canvi de 150 euros. Inicialment, la fiscalia sol·licitava una pena de 8 anys de presó per un delicte de tinença, tràfic i dipòsit d’armes de guerra, però en el judici celebrat el 25 de novembre a l’Audiència de Tarragona les parts van arribar a un acord de conformitat.
En la sentència a què ha tingut accés l’ACN, el tribunal admet que Abdelali G., de nacionalitat marroquina i sense antecedents penals, desconeixia el caràcter il·lícit de la seva conducta, però li recrimina que este desconeixement “l’hagués pogut vèncer amb una mínima diligència”.
Arran de la publicació de l’anunci a la xarxa, agents de la Unitat d’Investigació de l’ABP de la Terra Alta dels Mossos d’Esquadra es van posar en contacte amb l’home simulant ser uns compradors interessats en l’oferta. L’individu els va explicar que era d’Ascó i que l’armament estava carregat, per la qual cosa la policia va sol·licitar al jutjat de Gandesa que autoritzés l’entrada i registre de la masia on vivia. L’habitatge, ubicat a la partida Sant Joan d'este municipi, pertanyia a un conegut de l’home, el qual desconeixia l’existència dels artefactes.
Durant el registre, els Mossos d’Esquadra van localitzar un total de dotze artefactes carregats d’explosiu encara actiu. Els agents van trobar tres projectils d’artilleria de 65 mm, un de 75 i un de 105 mm, així com tres granades de mà -una de tipus pinya i dues del model universal-. Segons el Reglament d’Armes vigent, tots estos artefactes estan considerats com una “arma de guerra”, per la qual cosa se’n prohibeix l’adquisició, tinença i usos particulars.
Any i mig de presó per a un veí d'Ascó que volia vendre armes de la Guerra Civil a Internet
Oferia nou projectils d’artilleria i tres bombes de mà per 150 euros

ARA A PORTADA
-
-
Cirera i Tafalla, de concursants televisius a nous guardes del refugi de la UEC a Caro Sílvia Berbís
-
Ecologistes en Acció denuncia que la nuclear d'Ascó causa «contaminació tèrmica» al riu Ebre Redacció
-
La Mostra de Jazz de Tortosa convoca referents mundials per homenatjar l'artista Leonardo Escoda Redacció
-
Publicat el 13 de desembre de 2016 a les 13:56
Actualitzat el 13 de desembre de 2016 a les 14:02
Et pot interessar
-
Societat «Sense formació, el fracàs a la ramaderia està gairebé assegurat»
-
Societat La instal·lació del pont de la Via Verda a Amposta tallarà l'AP-7 i la C-12
-
Societat Mescla 2025: més espai, més activitats i una oferta culinària de primer nivell
-
Societat Acció a Tortosa en memòria de les persones trans i de Sara Millerey
-
Societat Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre
-
Societat Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV