El principal grup de l’oposició a l’Ajuntament de Tortosa, Movem Tortosa, també ha reaccionat a les novetats sobre el cas Efial que este dimecres va publicar El País i que detallaven reunions entre directius de l’empresa investigada per delictes de corrupció i l’alcalde de Tortosa, entre d’altres qüestions.
Movem Tortosa lamenta en una nota de premsa que “una vegada més” la imatge de la ciutat “es torne a embrutar arran de la pèssima i opaca gestió de l’actual govern de CiU tant pel que fa a la societat d’Urbanisme (GUMTSA) com a la construcció de l’anterior projecte de piscines, que evidencia que l’ombra de la corrupció continua planejant sobre el nostre Ajuntament”.
Movem Tortosa recorda, com també ha fet el PSC, que la GUMTSA, més enllà que es creés el 2001, està sent objecte d’investigació en el període de gestió del govern de Ferran Bel amb Meritxell Roigé com a presidenta de la mateixa, moment en què aquesta societat va assolir xifres milionàries insòlites d’inversió, les quals no es gestionaven directament des de la regidoria d’Urbanisme, com havia estat tradicional.
Movem Tortosa, en este sentit, vol recordar que el 2013 ja va denunciar a la Sindicatura de Comptes presumptes irregularitats a partir de l’informe d’intervenció municipal on s’alertava del maquillatge dels comptes reals i de la realització de l’auditoria de GUMTSA per una persona professionalment vinculada a l’empresa municipal, “fet totalment fora de la normativa”. “Esta auditoria no hauria alertat de l'estat financer real de la societat, que acumulava un fons de maniobra de negatiu de 6,4 milions d'euros, entre d’altres aspectes”, segons recorda Movem.
Movem Tortosa també va denunciar a l’Oficina Antifrau la forma en que es va resoldre el contracte, “sense haver sol·licitat la indemnització pertinent a l’empresa adjudicatària que havia de fer les obres”.
Per tot plegat, la formació reclama que “s’accelere al màxim tota la investigació perquè finalment es puga saber tota la veritat sobre la gestió del govern de Bel que afecta negativament la imatge de la ciutat”.
Movem lamenta que la imatge de Tortosa «torne a embrutar-se» pel cas Efial
La formació reclama que "s’accelere al màxim" tota la investigació
Publicat el 13 d’abril de 2017 a les 11:30
Actualitzat el 13 d’abril de 2017 a les 11:56
Et pot interessar
-
Política El republicà Enric Adell és el nou president del Patronat de Turisme de la Diputació
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa
ARA A PORTADA
-
Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa Sílvia Berbís Morelló
-
Què és una gigafàbrica d'intel·ligència artificial i per què podria instal·lar-se a la Ribera d'Ebre? Xavi Llambrich
-
-
Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol Redacció
-