El Ministeri de Foment no confirma quan s'implementarà el desviament obligatori de vehicles pesants de la carretera N-340 cap a l'AP-7, una mesura que la Generalitat havia anunciat que entraria en vigor l'1 de gener del 2018.
El ministre Íñigo de la Serna ha assegurat este dilluns que es treballa "intensament" per materialitzar el compromís adquirit, però ha evitat posar-hi data perquè "els informes són complexos i el tràmit no és senzill". "El compromís el complirem, però encara és d'hora per saber si podrem arribar al mes de gener. En el darrer cas, a la Rioja hem trigat uns quants mesos a aconseguir els informes necessaris per fer l'aprovació en Consell de Ministres", ha manifestat De la Serna a Tarragona, abans de participar en una reunió amb empresaris en el marc de la campanya electoral del 21-D.
El ministre ha explicat també que les obres del tram Tarragona-Vandellòs del Corredor del Mediterrani es van enllestir "fa uns dies", però que no n'havien informat per la campanya electoral. Segons De la Serna, actualment s'estan fent "processos de realització de proves, d'auscultació de la via i la vigilància de la part corresponent a la catenària".
Pel que fa a la resta de trams del Corredor, el titular de Foment ha afirmat que en tots ells s'està aplicant un criteri de "màxima celeritat" i que no existix "cap problema de finançament". "No s'escatimarà ni un euro ni hi haurà un sol minut de retard per manca de disponibilitat pressupostària", ha garantit.
Inici imminent de les obres del "tercer fil"
De la Serna ha destacat l'impuls del projecte d'implantació del tercer carril ferroviari entre Vila-seca i Castellbisbal (Baix Llobregat), que segons ha dit estarà enllestit durant el tercer trimestre del 2019. Pel que fa al subtram Castellbisbal-Martorell, De la Serna ha detallat que ja s'ha rescindit el contracte anterior i que el nou s'aprovarà a finals de mes. En els altres dos subtrams, entre Martorell i el nus de Vila-seca, ja es disposa dels materials i les obres començaran "ja", segons De la Serna.
Preguntat per un futur traçat alternatiu al pas de les mercaderies pel litoral de la ciutat de Tarragona, el ministre ha admès que no es descarten altres opcions a mitjà termini. Això permetria atendre la petició de provisionalitat del 'tercer fil' que es fa des del territori. "Estudiem altres possibilitats que segueixin afavorint la integració del tràfic de mercaderies i evitar que afectin la mobilitat o la integració urbana", ha conclòs.
Foment evita posar data al desviament obligatori de camions de l'N-340 a l'AP-7
De la Serna confirma la finalització de les obres del tram Tarragona-Vandellòs del Corredor del Mediterrani

- El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, atenent els mitjans a Tarragona aquest dilluns -
- ACN
ARA A PORTADA
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties» Xavi Llambrich
-
-
Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya Xavi Llambrich
Publicat el 11 de desembre de 2017 a les 17:27
Actualitzat el 12 de desembre de 2017 a les 18:08
Et pot interessar
-
Política La CUP vota en contra dels comptes d’Aigües de Tortosa i denuncia el desequilibri estructural del model mixt
-
Política Santa Bàrbara formalitza el relleu a l’alcaldia: Josep Lluís Gimeno d'ERC pren el testimoni d’Antoni Ollés de Junts
-
Política L'alcalde d'Amposta passa balanç al 45% de les accions del PAM assolides a mig mandat
-
Política Gandesa, el quart mandat de Luz i l'únic pacte ebrenc amb el PP
-
Política Móra d’Ebre a mig mandat: promeses, projectes a mitges i un deute que no afluixa
-
Política Amposta, la ciutat de les majories absolutes