Els viticultors de la Terra Alta preveuen una verema excel·lent

S'espera una collita abundant i de molt bona qualitat | Els pagesos n'han començat a collir algunes varietats, però el gruix començarà esta setmana

Andreu Prunera
31 d'agost del 2015
Actualitzat el 13 de setembre a les 9:41h
El gruix de la collita de les varietats més emblemàtiques començarà en els propers dies.
El gruix de la collita de les varietats més emblemàtiques començarà en els propers dies. | Sílvia Berbís

La verema d’enguany serà extraordinària. La calor dels últims mesos i el vent de cerç han afavorit la maduració i la qualitat del raïm a les finques de la Terra Alta i, a més, es preveu que la collita que siga abundant. Els viticultors ja tenen a punt tota la maquinària i esperen poder començar a collir durant esta setmana.

El secretari de la Denominació d’Origen Terra Alta, Jordi Rius, destaca que “enguany la qualitat del raïm serà excel·lent si seguix l'estabilitat i no hi ha precipitacions inesperades en els pròxims dies, ja que la climatologia ha estat la idònia”. A més, segons Rius, “tot i que no s’arribarà als 43 milions de quilos de l’any passat, la quantitat serà superior a la mitjana”.

Tot i que el gruix de la verema començarà en els pròxims dies amb les varietats insígnia de la DO Terra Alta, com són la garnatxa blanca o el macabeu, la setmana passada ja va començar la collita d’algunes varietats blanques com el chardonnay o el cabernet sauvignon. Les varietats negres no es començaran a collir fins a final de setembre, ja que necessiten més temps de maduració i s’allargaran fins a la segona quinzena d’octubre.

“Som optimistes i esperem repetir els èxits de l’any passat”, assegura Rius. I és que l’any passat la DO Terra Alta es va banyar en or, amb cellers que van recollir premis tan importants com el Gran Vinari d’Or o la Gran Medalla d’Or al premi garnatxes del món, que va tindre lloc a Perpinyà.
Un dels objectius principals de la Terra Alta per enguany és consolidar-se com una de les grans denominacions d’origen catalanes, augmentant les ventes en el mercat intern –actualment representen prop d’un 40 per cent del total- i també amb més presència en mercats estratègics com els Estats Units o la Xina.