Vila s'excusa en el desdoblament de la via Vandellòs-Tarragona i l'AVE per explicar els retards dels trens ebrencs

Núria Ventura pregunta al conseller de Territori sobre el recent empitjorament del servei ferroviari a les Terres de l'Ebre

per S.C, Parlament | 15 d'octubre de 2014 a les 11:29 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 15 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Foto d'arxiu de Santi Vila durant una intervenció al Parlament. Foto: Patrícia Mateos


"El govern no només coneix, sinó que a més a més lamenta i reprova absolutament el mal servei que en aquest moment s'està prestant a les Terres de l'Ebre amb les connexions a la ciutat de Tarragona i Barcelona", ha sigut l'inici de la intervenció de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a la pregunta formulada per la diputada socialista d'Ulldecona, Núria Ventura, este matí ala sessió de control del Parlament sobre les "causes reals" de l'empitjorament del servei ferroviari i els constants retards que pateixen les línies R-15 i R-16 i que recentment han denunciat Jóvens de les Terres de l'Ebre i la Plataforma Trens Dignes.


Vila no ha gosat apuntar com una de les causes dels retards el col·lapse produït per l'entrada en funcionament de les Rodalies al Camp de Tarragona, com ja han apuntat alguns experts ferroviaris i Trens Dignes, i ha subratllat directament el desdoblament de la via entre Vandellòs i Tarragona (una inversió prevista per l'Estat este 2015) com a solució. "Els problemes de fons són dos: un, l'incompliment sistemàtic en les actuacions que han de fer possible el desdoblament Vandellòs-Tarragona. Enguany torna a haver-hi en la previsió del pressupost pel 2015 una partida important de 138 M€. Veurem si finalment es remata aquesta actuació i a partir del 2016 podem posar en funcionament aquest servei. Sense aquesta reforma estructural evidentment tot el que fem serà insuficient, serà inadequat". El segon factor, segons el conseller, "és la profunda equivocació en la priorització de les inversions que fa el govern d'Espanya. El continu entossudiment en alta velocitat espanyola és un error i hem d'invertir i prioritzar allà on hi ha una relació inversió-cost-benefici més òptima", ha rematat Vila.

"No pretenem que solucione vostè els problemes que són responsabilitat del govern de Madrid", li ha respòs Ventura, que li ha reclamat actuacions en aquells àmbit que sí que són competència de la Generalitat: freqüències, tarifes i combois. "Ara fa un any anunciaven que al primer semestre del 2014 els trens de la sèrie 470 serien substituïts per altres més moderns i sí, es van canviar un parell de combois el primer dia, però ara sembla que la resta, quan han desaparegut les càmeres, continua igual", la diputada també ha lamentat que el govern es comprometès en comissió "a estudiar diverses mesures per la reducció dels temps dels trajectes" i "tampoc no se'n sàpiga res". 


Lluny de respondre si el govern s'arromangarà per acabar complint el llistat de promeses per solucionar els dèficits ferroviàries que pateix el territori, Vila ha tancat la intervenció enumerant el conjunt d'accions empreses en transport públic... però per carretera. En este sentit, ha nombrat la nova línia de bus exprès entre Tortosa i les Cases d'Alcanar, el servei llançadora al Prat, el nou abonament multiviatge i multipersona i la imminent inauguració de l'estació de bus d'Amposta. 

 

Participació