Alumnes de l'institut Montsià adeqüen un vehicle en desús per a la unitat canina de la policia local d'Amposta

El projecte, a partir d'un projecte InnovaFP entre l'Ajuntament i el centre, s'ha allargat durant dos cursos

Representants de l'Ajuntament, l'institut Montsià i la Policia Local amb la unitat canina, davant la furgoneta.
Representants de l'Ajuntament, l'institut Montsià i la Policia Local amb la unitat canina, davant la furgoneta. | ACN (Jordi Marsal)
Redacció
26 de juny del 2023
Actualitzat a les 17:23h
Alumnes de cicle formatiu de grau superior d'Automoció de l'institut Montsià han adequat una furgoneta en desús perquè puga acollir i traslladar en condicions els gossos de la unitat canina K9 de la policia local d'Amposta. En el marc d'un projecte InnovaFP impulsat pel mateix centre i l'Ajuntament, els estudiants han convertit un vehicle policial d'atestats que es trobava emmagatzemat sense cap utilitat malgrat haver tingut un baix ús. La seua feina, principalment, ha estat remodelar la carrosseria, instal·lar gàbies d'alumini adaptades per als animals així com també un sistema de refrigeració per tenir-los en condicions a l'interior, especialment a l'estiu. Els treballs s'han allargat durant dos cursos.

"Hem pogut alinear voluntats: una furgoneta aturada reparar-la, la K9 que tenia necessitats i l'institut Montsià ", ha apuntat l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, tot recordant que es tractava d'un vehicle amb encara força vida útil pel davant i els sabia greu haver de desballestar.

En esta mateixa línia, el director del centre, Carles Añó, ha subratllat que el projecte encaixa dins de "l'ecosistema d'innovació" de l'institut d'una forma "exemplar", integrant elements fromatius d'emprenedoria i la participació d'un soci institucional, com en este cas l'Ajuntament.

"El resultat ha estat tan bo que algú podria pensar que seria una sortida professional modificar vehicles", ha apuntat Añó. Especialment, ha remarcat, ha possibilitat la millora de la formació dels estudiants amb "projectes reals i amb utilitat per a la comunitat". "Treballar en un projecte real el contingut del mòdul els resulta molt més motivador", ha certificat el professor de projecte de l'Institut Montsià, Joan Garriga.