​#lacarreteradelavergonya convoca noves mobilitzacions este diumenge

La plataforma reclama l'execució de l'obra de reforma de la carretera entre la Ràpita i el Trabucador als pressupostos de la Diputació de 2022

Un dels últims accidents produïts a la carretera entre la Ràpita i el Poble Nou, el setembre passat | Cedida
per Aguaita.cat, La Ràpita | 28 d'octubre de 2021 a les 12:40 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 28 d'octubre de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma de #lacarreteradelavergonya, el moviment que treballa per una reforma integral de la carretera que va de La Ràpita, passant per Poble Nou del Delta, fins a la Barra del Trabucador, denuncia el retard en les actuacions que les administracions s'han compromès a realitzar.

Este diumenge 31 d'octubre la plataforma ha convocat, de nou, la població i els mitjans de comunicació en dues concentracions a les 10:00h. La primera concentració als sequesos de Poble Nou i la segona al camp de Futbol de la Ràpita per sortir en dues marxes lentes fins realitzar un tall i diferents accions al tram entre els tres ponts i el Pont de l'Encanyissada, al terme de la Ràpita. Un tram amb alta concentració d'accidents en què l'Ajuntament de La Ràpita va arranjar un costat de la carretera, però no l’altre. És per això que la Plataforma hi reclama una actuació de manteniment urgent.


Tal com recorden des de #lacarreteradelavergonya, els alcaldes d'Amposta i de La Ràpita van anunciar al 2019 que les obres de reforma d’esta via començarien al 2021. Amb tot, a finals d'octubre de 2021 encara no s'ha finalitzat la redacció del projecte i no hi ha cap calendari d'actuacions, lamenten. És per això que la #lacarreteradelavergonya exigeix als governs municipals, i als seus membres situats a la Diputació de Tarragona, que asseguren la partida necessària als pressupostos de la Diputació de 2022 per poder executar l'obra.
 

Cartell de la mobilització del proper diumenge 31 d'octubre



Els activistes defensen que l'obra “se pot fer tant si l’impulsa la Diputació com si l’impulsen els ajuntaments i la finança la Diputació, fòrmula on també podria col·laborar la Generalitat de Catalunya”, asseguren. Per tant, “no seria una excusa l'etern retard del govern de la Generalitat en aprovar el pla zonal de carreteres de la demarcació de tarragona”, un pla zonal que els alcaldes assenyalen com a necessari per passar la titularitat des dels ajuntaments cap a la Diputació, assenyalen des de la plataforma.

Per altra banda, la plataforma de la carretera denuncia que la Diputació no està tenint en compte els coneixements dels usuaris per incorporar-los a la redacció del projecte: especialment pel que fa a un petit tram abans, durant i després del pont de l'Encanyissada, reclamen un carril bici.

A més a més, cal tindre en compte que el projecte redactat només cobreix el tram entre La Ràpita i Poble Nou del Delta. Queden fora del projecte els trams entre Poble Nou i el Trabucador, el tram del Riu Vell entre Poble Nou i Sant Jaume, i el tram entre el Trabucador i Eucaliptus.

A l'agost la plataforma va enregistrar un nou audiovisual des d'un vehicle mostrant alguns dels punts més crítics del traçat i descrivint la situació de precarietat de la via tant al terme de La Ràpita com al d'Amposta.



Recentment, l'Ajuntament d'Amposta ha tapat alguns clots entre Poble Nou i el Trabucador. No obstant, “la via necessita més manteniment per a ser segura i encara no té ni senyalització horitzontal ni vorals”, denuncien. Així mateix, entre el Pont de l'Encanyissada i Poble Nou (terme i titularitat d’Amposta) segueix havent un tram on només pot passar un cotxe a la vegada, una situació "sorprenent" a un lloc pla com el Delta de l'Ebre "on no seria gens difícil ampliar aquells 50 metres del tram estret", segons els veïns.

 

Participació