L'Institut Sòl de Riu d'Alcanar recull 4000 peces de brossa en la Catalunya Clean Up Challenge

El projecte també inclou la participació en un repte d’arreplega d’escombraries abandonades al medi ambient, a través de l’aplicació Litterati, la qual permet geolocalitzar-les i carregar-les a una base de dades global

per Aguaita.cat , Alcanar, 22 de març de 2021 a les 18:04 |
Un grup d'alumnes de l'Institut d'Alcanar entrant al centre. | ACN / A. Ferràs
L’alumnat de Física i Química de 4t d’ESO de l’Institut Sòl de Riu, d’Alcanar, ha començat un nou projecte a través de la comunitat europea de centres educatius eTwinning, amb la col.laboració d’altres centres educatius de Romania, Turquia, Jordània i Portugal.

El projecte “Studying plastics and creating an environmental impact with the app Litterati” (“Estudiant els plàstics i creant un impacte ambiental amb l’app Litterati”) es desenvoluparà en llengua anglesa i té com a objectiu estudiar els plàstics (l’obtenció, les propietats, els tipus, el reciclatge, la contaminació que produeixen, etc.) i contribuir a l’objectiu de millorar el medi ambient.


El projecte també inclou la participació en un repte d’arreplega d’escombraries abandonades al medi ambient, a través de l’aplicació Litterati, la qual permet geolocalitzar-les i carregar-les a una base de dades global. Litterati també permet mostrar el mapa de l’impacte positiu personal sobre el medi ambient, així com adherir-se a diferents reptes globals o crear-ne un.

El repte assumit per l’alumnat de 4t d’ESO (aconseguir 4.000 peces de brossa) s’ha assolit en pocs dies. Amb les captures, l’alumnat també contribueix a fer possible l’objectiu de la campanya Catalunya Clean Up Challenge, llançada pel canareu Robert Garcia en el marc de Litterati, que consisteix a arribar a les 100.000 captures el dia 5 de juny de 2021, Dia Mundial del Medi Ambient. “Precisament, a mitjan març l’Agència Catalana de Residus va portar a terme un seminari web dirigit als centres educatius per a explicar el repte de Catalunya Clean Up Challenge, ja que l’ha presentat a la XII edició del Premi Europeu de la Prevenció de Residus, així com el projecte liderat per l’Institut Sòl de Riu. En el seminari també va participar l’institut d’Alcanar per a explicar el seu projecte d’internacionalització”, explica Garcia.


L’Ajuntament d’Alcanar també ha col.laborat en el projecte de l’Institut subministrant pinces que permeten agafar la brossa, així com bosses adequades per a arreplegar-la. Maribel Ramon, regidora d’Educació, comenta que “donem suport a l’Institut en les diferents activitats previstes en la campanya, ja que pensem que formar els xiquets i xiquetes en medi ambient és fonamental per a preservar el planeta i també el nostre benestar”.

Per la seua banda, les professores que lideren el projecte, Neus Barrera i Anna Valle, se senten molt satisfetes per la motivació de l’alumnat en la recollida de brossa. “Ara ve la feina d’etiquetar cadascuna de les fotografies, per tal de poder classificar-les i obtenir unes dades la interpretació de les quals ens haurà de portar a algun tipus de proposta d’acció de millora”, expliquen les professores.

Com que l’activitat ha tingut molt bona acollida, ja s’ha llançat un repte semblant per a tots els cursos de l’Institut, amb l’objectiu que tot l’alumnat i les seues famílies hi puguen participar. “Prèviament, l’alumnat de cada classe ha estat informat sobre com utilitzar l’aplicació de manera eficient i segura, i les famílies han signat una autorització per a permetre utilitzar l’app als seus fills i filles”, recalquen Barrera i Valle.

Participar en el repte Catalunya CleanUp Challenge és molt senzill. Només cal descarregar-se l’app Litterati i entrar el codi CATALUNYA. Podeu trobar més informació a Instagram i Facebook amb el hashtag #CatalunyaCleanUpChallenge.

 

Participació