Alcanar i la Terra Alta s'adhereixen a la campanya que fomenta l'esport femení en els mitjans de comunicació

Campanya T'ho estas perdent en recolzament a l'Espeort Femení
Campanya T'ho estas perdent en recolzament a l'Espeort Femení | Cedida
Redacció
18 de febrer del 2020
Actualitzat a les 18:03h
#ThoEstàsPerdent. Este és el hastag de la campanya del CAC, la Generalitat i la CCMA per donar més visibilitat a l'esport femení als mitjans. L'objectiu, avançar cap a la plena igualtat, trencar estereotips i consolidar referents femenins.

A les Terres de l'Ebre, L’ajuntament d’Alcanar s’ha adherit per visualitzar i referenciar l’esport femení a tots els mitjans de comunicació, en aquest cas als canals municipals.
La ràdio municipal, Alcanar Ràdio i també el butlletí informatiu d’Alcanar, les Cases i Alcanar Platja Viure Alcanar també donen ple suport i lideren la campanya #ThoEstasPerdent al municipi. Els mitjans de comunicació han elaborat un document amb un compromís per fomentar l’esport femení.
El Femení Alcanar CF, l’equip referent de l’esport femení canareu, i gran defensor de la igualtat de tracte entre homes i dones en el món del futbol també si han sumat a través d’una campanya fotogràfica. També l'Oficina Jove de la Terra Alta hi forma part.




Mireia Belmonte, Alèxia Putellas, Laia Sanz, Maria Vicente i Laia Palau són les esportistes que han cedit la seua imatge a nivell nacional per una iniciativa que insta a dedicar "més temps i espai" a l'esport femení, a retransmetre més competicions d'aquest tipus, a incorporar la perspectiva de gènere, a reflectir "una imatge no estereotipada" de les dones o a evitar imatges que les "sexualitzen". Un dels objectius és posicionar l’esport femení com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència, especialment en infants i adolescents, referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle.

Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, perquè contribueixen a difondre aquest gest com una manera de donar suport  i d’adherir-se a la campanya.

La campanya, que s'emet des d'este divendres fins el 14 de febrer, compta amb la participació de cinc esportistes d'elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d'Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i la rècord del món de pentatló i heptatló sub18 Maria Vicente.

D'altra banda, un total de 86 mitjans de comunicació s'han adherit al compromís per impulsar l'esport femení, entre les quals NacióDigital i les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva.

"Si no veus esport femení, et perds la meitat de l'espectacle"
La presència de l'esport masculí professional als mitjans de comunicació és majoritària. En canvi, la baixa visibilitat mediàtica de les dones en la informació esportiva "no correspon ni a la participació creixent de les dones en l'esport ni els èxits que aconsegueixen". Així ho ha afirmat el president del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, a la presentació de la campanya, que ha reivindicat aquesta iniciativa com a una "oportunitat per consolidar a l'audiència referents de l'esport femení i trencar estereotips i tòpics, tant socials com mediàtics".
 
Laia Palau, una de les protagonistes de la campanya, ha destacat que les dones no tenen les mateixes oportunitats, "i això és una realitat". "Hem de donar valorar al nostre producte, ja que és més fàcil de vendre. Si els mitjans ens fessin seguiment, estic segura que trobarien temes molt interessants", ha afegit.

Esportistes, periodistes i directores

El món de l'esport no només implica a les jugadores. En els aparells directius de les entitats esportives i en les seccions d'esport dels informatius també es necessita aquesta paritat. La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, ha afirmat que les xifres "van millorant", però "hem de continuar avançant", perquè, segons l'informe presentat per On són les dones, només un 29% d'espais d'opinió dels mitjans han estat ocupats per dones.

Per la seua part, el secretari general de l'Esport i l'Activitat Física, Gerard Figueras, ha esmentat la necessitat d'una nova llei que ajudi a "conscienciar al conjunt de la societat que l'esport no només són medalles, sinó també valors, justícia i cohesió social", a més del finançament necessari per tirar endavant polítiques esportives que ajudin a assolir aquests objectius.
La campanya és un "primer pas" per dotar de més protagonisme a les dones en el món de l'esport, però per Martínez la igualtat "és cosa de tots, i entre tots la farem possible". Per la seva part, Figueras opina que per ara tots aquests ingredients agafaran força a mesura que avance l'any, i està segur que "tindrem dones catalanes que portaran medalles a casa".