Fins a 37 treballs, 12 dels quals de les Terres de l’Ebre, s’han presentat a la desena edició del Premi Federico Mayor Zaragoza, sobre bones pràctiques i accions per a construir un món millor. Divuit dels treballs presentats ho han fet en la categoria d’entitats culturals i socials, mentre que 19 ho fan en la de centres i experiències educatives. Tot i que la majoria són del nostre país també se n'han presentat també de Galícia, Madrid, Astúries i Andalusia, en total, de 25 localitats diferents.
La dotació del premi, donada per personalment per Federico Mayor Zaragoza, és de 5.000 euros.
El concurs ha guanyat prestigi en els últims anys arran de l'increment de la qualitat dels treballs que es presenten així com de l'abast i diversitat territorial que abasten. Els protagonistes són les persones d'entitats i centres escolars que donen a la seva tasca diària, un plus de valors, de compromís i responsabilitat social (moltes vegades desinteressadament des del voluntariat) per a transformar una mica aquest món.
Continuant com en l’edició anterior, les experiències seleccionades formaran part d'un mapa d'experiències d'educació comunitària a Catalunya impulsat per la Càtedra d'Educació Comunitària de la UAB-La Caixa i emmarcat en un projecte europeu.
L’entrega del premi, en un acte obert a tots els públics, es farà este dissabte 25 a partir de les 11 hores, a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa. Mayor Zaragoza impartirà la conferència “Com-partir, con-viure, des-viure’s”; també hi haurà actuacions musicals i dansades, a càrrec de Sílvia Ampolla i lo Planter.
A més, i per commemorar la 10a edició del Premi, es presentarà un vídeo resum dels deu anys.
Ja han confirmat l'assistència més de 150 participants de fora de Tortosa: de Granada, Madrid, Barcelona, Hospitalet de Llobregat, Vilanova i la Geltrú, Esplugues de Llobregat, Tarragona i Girona.
Trenta-set treballs opten al Premi Federico Mayor Zaragoza
El guardó premia bones pràctiques i accions per a construir un món millor

- Federico Mayor Zaragoza. -
- Adrià Costa
Publicat el 20 de març de 2017 a les 12:48
Actualitzat el 20 de març de 2017 a les 12:51
Et pot interessar
-
Societat El forçut Joan Ferrer, de Deltebre, guanya el concurs televisiu «Traitors»
-
Societat Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa
-
Societat Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol
-
Societat L’habitatge nou s’estanca a l’Ebre: la promoció cau un 15,7%
-
Societat Vinebre supera els 42 graus per segon dia consecutiu de calorada
-
Societat Els estudiants de segon de Batxillerat ja poden optar al Premi de Recerca Ciutat d'Amposta
ARA A PORTADA
-
Marxa enrere d’Educació: l’actual directora seguirà un any més a l’Institut Dertosa de Tortosa Sílvia Berbís Morelló
-
Què és una gigafàbrica d'intel·ligència artificial i per què podria instal·lar-se a la Ribera d'Ebre? Xavi Llambrich
-
-
Protecció Civil manté el pla Procicat en alerta per onada de calor intensa fins al 2 de juliol Redacció
-