Refrigeri d’una estrella Michelin per donar sang, el 12 de desembre

El cuiner Fran López, del Torreó de l'Indià, oferirà una degustació per als donats en la campanya 'Tinc sang de sibarita' que tindrà lloc a l'hospital de Tortosa Verge de la Cinta.

Publicat el 05 de desembre de 2013 a les 18:13
Una de les creacions del cuiner del restaurant Torreó de l'Indià, a Xerta. Foto: El Torreó de l'Indià

Segur que molts haureu donat sang alguna vegada, i si no, ja tocaria. Habitualment, per recuperar forces després de la donació, se us oferix algun suc de fruita, aigua, i potser alguna pasta dolça. Imagineu, però, que el refrigeri revitalitzant fos preparat per un cuiner d’una estrella Michelin?. Això és el que passarà el proper 12 de desembre, quan el cuiner Fran López de l'Hotel Villa Retiro de Xerta - Restaurant Torreó de l'Indià participarà a la campanya ‘Tinc sang de Sibarita’, oferint una degustació d’alguns seus millors plats a les persones que donen sang a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa.

El cuiner, que enguany ha revalidat l’Estrella Michelin que el distingix com un dels més reconeguts de Catalunya i l’Estat, elaborarà per l’ocasió una crema de llimona en mousse de taronja i roques de xocolata, un caneló de pinya en interior de galeta Maria i un macarró.

“D’esta manera, el xef i els responsables del restaurant Torreó de l'Indià volen agrair un acte tan necessari com és la donació, especialment a les portes de les Festes de Nadal, quan es preveu que les reserves de sang baixen per l’habitual disminució de donacions durant els períodes de vacances”, exposa una nota de premsa emesa pel Banc de Sang i Teixits.

La iniciativa ‘Tinc Sang de Sibartita’ destaca el valor de l’altruisme de la donació de sang a Catalunya, així com la col·laboració desinteressada dels cuiners implicats.
Per assegurar-se una plaça per poder donar sang, es recomana als donants que reserven hora de la donació a través de la web www.donarsang.gencat.cat. Els horaris de donació són de 9 a 14 i de 15 a 20 hores.

Donar sang, un hàbit cívic

A Catalunya, cada dia calen 1.000 donacions per atendre les necessitats dels malalts. De forma general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut i que compleixi les següents condicions bàsiques: ser major d’edat, pesar 50 quilos o més i en cas de ser dona, no estar embarassada. Per donar sang no cal estar en dejú.