Els Bombers de la Generalitat han donat per extingit este diumenge al migdia l'incendi forestal de Tivenys. Durant el matí, un helicòpter bombarder i un vehicle terrestre dels Bombers amb personal del Grup d'Actuacions Forestals (GRAF) ha revisat el perímetre afectat i ha acabat determinant que no hi havia punts calents ni fumaroles. Així, han determinat que el foc estava extingit. L'incendi va començar a cremar dijous a la tarda a la zona de la Serra de Cardó i es va donar per controlat dissabte a les 17.30 hores. El Cos d'Agents Rurals continua amb la investigació per determinar les causes de l'incendi, que ha afectat 109,32 hectàrees, de les quals 83,55 són de matollar, 6 d'arbrat, 4,81 de pastures i 14,97 de terrenys erms.
L'orografia abrupta i la dificultat d'accés a la zona, on no hi ha camins ni pistes forestals, han condicionat l'operatiu per les tasques d'extinció, en el qual han participat fins a 19 mitjans aeris -entre helicòpters i hidroavions- i uns 200 efectius terrestres. En un primer moment, segons les condicions meteorològiques de dijous a la tarda i el patró que seguia l'incendi per propagar-se, els bombers van xifrar el potencial que podria quedar arrasat en 1.080 hectàrees, divendres es va rebaixar a 500 i, finalment, han estat de 109,32 hectàrees la superfície afectada.
Ricard Expósito, sotsinspector cap de guàrdia dels Bombers, ha explicat a l'ACN que, un cop fet el mapa de potencial de l'incendi de Tivenys, es va treballar per esbrinar quina part del foc pot cremar més superfície per delimitar tot el perímetre mitjançant diverses maniobres. A Tivenys, "la dificultat és que no hi havia accés terrestre", i que el personal havia de ser helitransportat i combinant eines manuals de terra que complementaven les descàrregues dels mitjans aeris. Així, finalment es va poder estabilitzar l'incendi i donar-lo per controlat amb una superfície afectada de 109,39 hectàrees i no les 1.080 de risc inicial.
L'incendi forestal de Tivenys ha quedat extingit este diumenge
Els Bombers han fet la revisió del perímetre afectat per confirmar que no hi ha punts calents
ARA A PORTADA
-
La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta Xavi Llambrich
-
La gigafactoria d'IA que es proposa a Móra la Nova se situaria en un solar del polígon industrial del Molló Sílvia Berbís Morelló
-
L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties» Xavi Llambrich
-
-
Veïns acusen la Diputació de Tarragona de bloquejar la millora de la Carretera de la Vergonya Xavi Llambrich
Publicat el 31 de juliol de 2017 a les 09:11
Actualitzat el 31 de juliol de 2017 a les 09:23
Et pot interessar
-
Societat El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat Part del professorat de l’Institut Dertosa «planta» la directora accidental en un claustre extraordinari
-
Societat Desmantellen un punt de venda de drogues a l’Aldea i detenen un home de 49 anys
-
Societat Revetlla de Sant Joan 2025 a les Terres de l'Ebre: fogueres i activitats
-
Societat Ascó II inicia el 30è cicle d’operació després d’una parada amb més de 13.500 ordres de treball