L'Estat espanyol finançarà amb deute públic la indemnització al Banc Santander, Caixabank i Bankia que va fixar el Tribunal Suprem per la cancel·lació del projecte Castor de 1.350 milions d'euros més interessos des del moment de la reclamació. Per procedir al pagament que fixa la sentència de l'alt tribunal, es concedix una ampliació de crèdit destinada al Ministeri d'Hisenda de 638 milions d'euros, que té "caràcter d'ampliable". "Aquesta ampliació de crèdit es finançarà amb càrrec a deute públic", recull una disposició de l'executiu de Pedro Sánchez publicada este dimecres al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
El crèdit "s'ampliarà fins l'import total de la sentència, finançant-se el seu import amb baixa en altres crèdits del pressupost de l'Estat", diu la disposició, que explica que l'Estat no disposa de recursos suficients al fons de contingència per pagar la indemnització de més de 1.350 MEUR als bancs.
El Santander, Caixabank i Bankia van finançar la indemnització a l'exconcessionària del projecte Castor Escal UGS -un 51% assumida pel Banc Santander, un 34% per Caixabank i un 15% per Bankia-. El Suprem va obligar l'Estat espanyol a retornar l'import avançat pels bancs.
L'Estat espanyol finança amb deute públic la indemnització als bancs pel projecte Castor
Societat
El Suprem va condemnar-lo a retornar 1.350 MEUR al Santander, Caixabank i Bankia
ARA A PORTADA
-
Societat Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador Sílvia Berbís Morelló
-
-
-
Societat Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi Joan Navarro
-
Societat El dia es fa de nit: Catalunya viu la totalitat de l'eclipsi amb emoció Arnau Urgell i Vidal | Neus Climent
Publicat el
30 de desembre de 2020 a
les 18:07
Actualitzat el
30 de desembre de 2020 a les
18:17
Et pot interessar
-
Societat
Ian Barroeta: de la Ràpita a una final mundial de tennis
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa amplia el termini de les obres de l'aparcament dels terrenys de Renfe per la calor
-
Societat
Els turistes accepten limitar l’accés en cotxe al Delta si és per protegir l’espai natural
-
Societat
La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció
-
Societat Dalmau reivindica la candidatura “guanyadora” de Móra la Nova per convertir Catalunya en “un referent” en IA
-
Societat
El català de la Franja i un concurs de cantautors, protagonistes del segon Festival Posa-hi Tu l'Accent
