El portaveu de la PDE, Manolo Tomàs, ha reclamat a l'organisme de conca que elabore un pla de demarcació d'acord amb les normatives europees que servisca realment per recuperar els rius i per moderar la construcció d'embassaments i pantans i "que hi haja un gir en la gestió de l'aigua al servei de la societat i no al servei dels especuladors". Tomàs ha assegurat que l'organisme de conca "està perdent una oportunitat d'or amb l'elaboració d'un Pla de Conca que serviria per a modernitzar la gestió de l'aigua".
Ha estat l'aportació ebrenca a una protesta davant les portes de la CHE per expressar rebuig al recreixement de Yesa i a la resta d'obres hidràuliques que es duen a terme a Mularroya i Biscarrués, entre d'altres. Els participants, fins a 40 col·lectius, també han volgut mostrar la seua queixa per la càrrega policial que va tenir lloc a Artieda el passat 10 d'octubre arran de la protesta de veïns que rebutjaven les expropiacions vinculades a l'embassament de Yesa. Una obra que, segons ha explicat Coagret, pateix uns problemes estructurals força importants que han obligat a triplicar-ne el pressupost (352 milions d'euros). L'actuació policial va provocar una dotzena de ferits i arran dels fets s'ha citat a declarar vuit persones, a les quals s'acusa de desordres públics, atemptats a l'autoritat i lesions greus.
Segons Coagret, la manifestació a Saragossa ha servit per demostrar "que encara hi ha vida als pobles i que les persones que els habiten tenen tant dret a seguir vivint-hi com els veïns de les planes".
ARA A PORTADA
-
-
Successos El temporal deixa una desena d’incidents i un ampli dispositiu de rescat a la costa de l’Ebre Sílvia Berbís Morelló | Joan Navarro
-
Successos Dos adults i un nadó queden a la deriva amb una embarcació avariada a la costa de l’Ametlla de Mar Joan Navarro
-
-
Economia Tortosa surt de la zona tensa residencial però alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua ACN
Publicat el
15 de desembre de 2012 a
les 22:39
Et pot interessar
-
Societat
Correfocs, gegants i focs artificials: la ciència que s'amaga darrere de la Festa de la Cinta
-
Societat
Alcanar recupera l’entorn natural de la Torre del Moro després de restaurar l’antiga pedrera
-
Societat
L'eclipsi vora el mar: «Una experiència així s'ha de viure des d'un lloc espectacular»
-
Societat
«He sentit una sensació com que s’acabava el món»
-
Societat
Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador
-
Societat
Roquetes es reivindica com a punt de trobada científica en el dia de l’eclipsi
