Agents del SEPRONA de la Guàrdia Civil de Tarragona a Tortosa i en coordinació amb els Especialistes Fiscals de la Guàrdia Civil de Tortosa, han confiscat en el paratge natural de la Partida Argilers, del terme municipal de Tortosa, 50 quilos de llentiscle (Pistacius lentiscus) que estava recol·lectant un veí de Torreforta sense autorització.
El llentiscle és un arbust que pot arribar als cinc metres d'altura, amb forta olor de resina típic de l'Europa mediterrània, que no és comestible per a l'ésser humà, però servix de protecció i aliment a ocells i una altra fauna exclusiva de l'ecosistema mediterrani.
Després de les preocupacions mostrades durant les últimes setmanes per diversos ens municipals, propietaris forestals i la societat en general, per la recol·lecció indiscriminada i massiva de brots de llentiscle en diferents boscos de la província i després d'haver dut a terme els últims dies altres actuacions relacionades amb esta activitat, els agents del SEPRONA van fer serveis de protecció dels hàbitats naturals.
D'esta manera, juntament amb els Especialistes Fiscals de la Guàrdia Civil de Tortosa prestaven servei per diferents camins rurals de la zona coneguda com a Punta de l’Àliga, on van localitzar un vehicle estacionat en l'entrada d'un camí rural i al costat, diversos fardells de brots de llentiscle.
Una vegada identificat al propietari, van formular denúncia dirigida al Departament d'Acció Climàtica de la Generalitat per infracció recollida en la normativa sobre Patrimoni Natural i Biodiversitat.
L'espoli indiscriminat d'esta planta ha portat a que diferents administracions locals creen una normativa concreta que afecta la recol·lecció sense autorització, en haver-se provocat la desaparició de la planta en diverses zones.
Esta recol·lecció indeguda provoca compactació del sòl, accelera les taxes d'erosió i de pèrdua de substrats, augmenta els problemes de drenatge i genera molèsties a la fauna, ja que és un aliment per als ocells; en definitiva, la seua absència és una amenaça per al medi natural.
Qualsevol mal o afecció del medi ambient i a la fauna es pot comunicar al SEPRONA, mitjançant la línia telefònica d'urgències de la Guàrdia Civil, 062.
Enxampen un veí de Torreforta collint llentiscle a Tortosa sense autorització
Els agents han confiscat 50 quilos d'este arbust i han formulat la corresponent denúncia

- Agents de la Guàrdia Civil amb el llentiscle confiscat. -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de novembre de 2022 a les 16:25
Actualitzat el 02 de novembre de 2022 a les 16:36
Et pot interessar
-
Societat La instal·lació del pont de la Via Verda a Amposta tallarà l'AP-7 i la C-12
-
Societat Acció a Tortosa en memòria de les persones trans i de Sara Millerey
-
Societat Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre
-
Societat Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc