Després d’un important sanejat del conjunt general, ha estat necessari substituir part de la perfilaria metàl·lica malmesa, fabricar quatre topalls nous, instal·lar una nova brida de tracció, col·locar tota la fusteria nova i fabricar quatre ballestes noves a mida, ja que la única ballesta que restava al vagó es trobava en un mal estat que no donava garanties d’un bon funcionament.
Per poder documentar l’origen del vagó, en no disposar de cap referència ni placa, ha estat de gran ajuda la col·laboració de Javier Fernández López i Manuel González Márquez, que han pogut esbrinar, en base a fotografies i mides del vagó, que es tracta d’un vagó original del ferrocarril Aranjuez-Cuenca, construït per Nicaise et Delcuve a Bèlgica el 1881. Esta companyia va ser absorbida per MZA, que va ser la que durant més temps va fer servir el vagó. Per aquest motiu la restauració s’ha centrat en aquesta època. El vagó MZA G-522 1881 acompanyarà la Cuco en els recorreguts per les vies del Museu.

El tercer vagó del tren restaurat pel Museu del Ferrocarril de Móra la Nova Foto: Museu del Ferrocarril de Móra la Nova
El Museu del Ferrocaril de Móra la Nova agraeix la col·laboració en la documentació del vagó, ja que ens permet dir que es tracta del vagó de via ampla conegut més antic que es conserva i ara, a més, restaurat.