Els tècnics del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya a Valldoreix (Barcelona) han reprès els treballs de restauració de la imatge de plata de la Mare de Déu de la Cinta. L'obra de Francesc Via del segle XVIII, va marxar de Tortosa el passat 5 de març, pocs dies abans del decret d'estat d'alarma per la Covid-19. Els tallers de reparació de Vallldoreix intervenen en béns culturals únics i irreemplaçables que tenen un gran valor artístic i cultural. Una vegada han pogut tornar a la normalitat laboral han intensificat els diferents treballs i en el cas de la peça de la Mare de Déu de la Cinta començant pel desmuntatge d'una imatge venerada pels tortosins i que processiona pels carrers de la ciutat tots els primers diumenges de setembre.
S'espera que en un mes i mig la imatge estiga de tornada a Tortosa i puga ser exposada, com està sempre, al Museu de la Catedral de Santa Maria. L'acció ha estat promoguda pel Capítol Catedral i pel Bisbat de Tortosa i sufragada per la Reial Arxiconfraria de la Mare de Déu de la Cinta i el suport de la Cort d'Honor de la mateixa advocació.
Desmuntada la imatge de plata de la Mare de Déu de la Cinta per ser restaurada
S'espera que en un mes i mig la imatge estiga de tornada a Tortosa i puga ser exposada, com està sempre, al Museu de la Catedral
ARA A PORTADA
Publicat el 01 de juny de 2020 a les 18:31
Actualitzat el 01 de juny de 2020 a les 18:39
Et pot interessar
-
Societat Els estudiants de segon de Batxillerat ja poden optar al Premi de Recerca Ciutat d'Amposta
-
Societat El Club Nàutic de les Cases nega haver abandonat el port per esperar que quedés desert el concurs
-
Societat La PDE es reactiva i exigeix cabals ecològics reals per a llacunes i badies del Delta
-
Societat El Govern creu que el Club Nàutic de les Cases es va «equivocar» no optant al concurs per gestionar el port esportiu
-
Societat Les Terres de l'Ebre s'integraran a l'ATM del Camp de Tarragona al gener
-
Societat L’Institut Dertosa es paralitza: «No podem tancar el curs ni preparar el vinent amb garanties»